اخبار داغ

آبشار آفرینه

آبشار آفرینه در استان لرستان و در کنار جاده خرم آباد به پل دختر واقع شده است…آبشار آفرینه در کنار روستایی به همین نام قرار دارد. روستای آفرینه در کنار کوهی به نام غزال بنا شده است و اکنون شهرت خود را به دلیل وجود این آبشار به دست آورده است. این آبشار زیبا در […]

اشتراک گذاری
26 اسفند 1399
145 بازدید
کد مطلب : 36318

آبشار آفرینه در استان لرستان و در کنار جاده خرم آباد به پل دختر واقع شده است…آبشار آفرینه در کنار روستایی به همین نام قرار دارد. روستای آفرینه در کنار کوهی به نام غزال بنا شده است و اکنون شهرت خود را به دلیل وجود این آبشار به دست آورده است. این آبشار زیبا در فصل بهار و تابستان علاقه مندان و گردشگران زیادی را به خود جلب می کند.

سرچشمه آبشار آفرینه در ۳۸ کیلومتری جنوب خرم آباد است که از تلاقی رودهای چشمک و آفرینه تشکیل شده و پس از عبور از دره پر پیچ و خم چول هول آبشار آفرینه را می سازد. سپس این آبشار به رودخانه کشکان می ریزد. قبل از این آبشار پل تاریخی و آبشار فصلی معمولان قرار دارند که در این منطقه، مجموعه ای از پل و آبشارهای تاریخی را ساخته اند. نزدیکی آبشار آفرینه به پل دختر و پل تاریخی معمولان استراحتگاهی مهم را برای مسافران ایجاد کرده است.

نیوشا دقیقی ماسوله

پژوهشگر تاریخ ایران و کارشناس ارشد ایرانشناسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *