اخبار داغ

بیست و دومین گروه از ماهواره های استارلینک فردا پرتاب می شوند

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، قرار است این ماهواره ها ساعت پنج و ۴۴ دقیقه بامداد یکشنبه به وقت منطقه زمانی شرقی سوار بر راکت «فالکون ۹» از مجموعه پرتاب فضایی کندی به مدار زمین پرتاب شوند. این شرکت از زمان اولین مأموریت در سال ۲۰۱۹، ردیف منظم پرتاب استارلینک را دنبال کرده است. پرتاب روز یکشنبه […]

اشتراک گذاری
25 اسفند 1399
96 بازدید
کد مطلب : 36009

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، قرار است این ماهواره ها ساعت پنج و ۴۴ دقیقه بامداد یکشنبه به وقت منطقه زمانی شرقی سوار بر راکت «فالکون ۹» از مجموعه پرتاب فضایی کندی به مدار زمین پرتاب شوند.

این شرکت از زمان اولین مأموریت در سال ۲۰۱۹، ردیف منظم پرتاب استارلینک را دنبال کرده است. پرتاب روز یکشنبه به دنبال یک پرتاب موفقیت آمیز دیگر این ماهواره ها در روز پنج شنبه انجام می شود.

بر اساس پیش بینی نیروی فضایی آمریکا، انتظار می رود وضعیت هوا برای یکشنبه تقریباً ایده آل باشد و فقط ۱۰ درصد احتمال دارد که وجود ابر  مشکل ایجاد کند. براساس پیش بینی ها، “وزش باد در صبح یکشنبه نسبتاً کم خواهد بود و ممکن است چند باران پراکنده وجود داشته باشد.

اسپیس ایکس تاکنون بیش از هزار ماهواره استارلینک به فضا ارسال کرده است؛ با این وجود برخی از این ماهواره ها همانطور که طراحی شده بودند، در جو از بین رفتند و سوختند.

در نهایت این شرکت قصد دارد که ۱۲ هزار ماهواره اما با نرخ جایگزینی بالا پرتاب کند چرا که طول عمر هر ماهواره تنها چند سال است. سرویس اینترنت استارلینک در مناطق شمالی آمریکا، کانادا و انگلیس موجود است اما این منطقه خدمات رسانی در حال حرکت به سمت جنوب است.

وب سایت استارلینک به تازگی اعلام کرده است که این سرویس برای مثال در تعداد محدودی از مشترکین جدید در فلوریدا مرکزی در دسترس است. این سرویس در حال حاضر سرعت بارگیری در حدود ۱۰۰ مگابیت در ثانیه را فراهم می کند.

کمیسیون ارتباطات فدرال، ۲۵ مگابیت در ثانیه یا بالاتر را به عنوان سرویس اینترنت «پرسرعت»  تعریف می کند.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *