اخبار داغ

گروسی: آژانس به دنبال بازرسی‌های گسترده‌تر در ایران است

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از فارس، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفته این نهاد با توجه به افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم از سوی ایران، به دنبال بازرسی‌های گسترده‌تر در آن است. «رافائل گروسی» که با روزنامه ژاپنی «نیهون کیزای» گفت‌وگو می‌کرد، مدعی شد: تولید اورانیوم در سطوح بالاتر، غنی‌سازی ایران […]

اشتراک گذاری
24 اسفند 1399
69 بازدید
کد مطلب : 35764

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از فارس، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفته این نهاد با توجه به افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم از سوی ایران، به دنبال بازرسی‌های گسترده‌تر در آن است.

«رافائل گروسی» که با روزنامه ژاپنی «نیهون کیزای» گفت‌وگو می‌کرد، مدعی شد: تولید اورانیوم در سطوح بالاتر، غنی‌سازی ایران را به سطوحی نزدیک‌تر می‌کند که امکان کاربری نظامی آن را نمی‌توان نادیده گرفت.

او توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی از سوی ایران را «وضعیتی فوق العاده» خواند و گفت: واضح است که نیاز به بازرسی جدی است، اگر می‌خواهید اطمینان یابید که انحراف نظامی وجود ندارد.

این رسانه مدعی شده آژانس مشاوره‌های فنی با ایران را در ماه آینده میلادی آغاز می‌کند و یکی از نقاط تمرکز آن بررسی وجود ذرات اورانیوم در تاسیساتی است که ادعا می‌شود اعلام نشده است.

گروسی همچنین مدعی شده پاسخ‌های طرف ایرانی در این خصوص تاکنون از نظر فنی معتبر نبوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *