اخبار داغ

قاسمپور: باخت برابر حسن یزدانی را جبران خواهم کرد

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، کامران قاسمپور مدعی وزن ۸۶ کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد اظهار داشت: من کشتی را از جویبار زیر نظر حسین نقیبی شروع کردم، خانواده ام دوستدار کشتی بودند و من در محیطی قرار گرفتم که تشویقم کردند سمت کشتی بروم. خودم هم علاقه به این کار داشتم و در […]

اشتراک گذاری
24 اسفند 1399
60 بازدید
کد مطلب : 35741

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، کامران قاسمپور مدعی وزن ۸۶ کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد اظهار داشت: من کشتی را از جویبار زیر نظر حسین نقیبی شروع کردم، خانواده ام دوستدار کشتی بودند و من در محیطی قرار گرفتم که تشویقم کردند سمت کشتی بروم. خودم هم علاقه به این کار داشتم و در ۱۱-۱۲ سالگی به باشگاه رفتم و از همان زمان رسماً حضورم در کشتی آغاز شد. به جرأت و با قطعیت می گویم که ۹۰ درصد پسرها در جویبار لااقل چند ماهی کشتی کار کرده و این رشته را تجربه کرده‌اند. کشتی در پوست و خون مردم جویبار هست. در تک تک خانه‌ها همه برای خودشان کارشناس هستند، کشتی را می‌شناسند و زن و بچه و پیر و جوان از کشتی حرف می‌زنند.

وی ادامه داد: پدرم به کشتی علاقه داشت و همیشه از تلویزیون و با حضور در سالن کشتی، مسابقات را تماشا می‌کردیم. من همیشه شور و هیجانی که در مسابقات بود را دوست داشتم و می‌خواستم در آن شرایط قرار بگیرم.

این کشتی گیر جویباری که در انتخابی ۱۹ اسفند مغلوب حسن یزدانی شد، ضمن اشاره به اینکه تاکنون سه بار با این حریف مبارزه کرده و باخته، تصریح کرد: حسن یزدانی یک پهلوان است و اگر خدا کمکش کند و دیگر در این مدت ضرب خوردگی پیش نیاید، صددرصد شرایط برای او مهیاست که مدال طلای المپیک را به دست آورد. شرایط او روز به روز بهتر می‌شود و در این چند ماه باقی مانده تا المپیک هم فرصت هست که بدنش از این هم آماده‌تر شود. نه تنها حسن، بلکه من و سایر اردونشینان همه در همین وضعیت هستیم و به خاطر کرونا، شرایط تمرینی و بدنی ما یکسان است، همه مدتی از تمرین خوب دور بودیم و قطعاً با حضور در اردوهای تیم ملی وضعیت همه ما بهتر خواهد شد.

وی دلیل رابطه خوبش با حسن یزدانی را همراهی حدوداً یک دهه‌ای با این کشتی گیر دانست و گفت: من و حسن همشهری هستیم و از بچگی در یک باشگاه تمرین می‌کردیم. حدوداً از ۱۱-۱۲ سالگی در کنار هم هستیم و با هم تمرین کرده و به مسابقات مختلف رده‌های سنی رفته‌ایم.

قاسمپور که پیش از این به خاطر رفاقتش با محمدجواد ابراهیمی حاضر به کشتی گرفتن در ۹۲ کیلوگرم نبود، ادامه داد: من قبل از جهانی صربستان، که البته مسابقه جهانی لغو شد، در مسابقات انتخابی در وزن ۹۲ کیلو گرفتم و اول شدم اما جهانی برگزار نشد و دوباره به ۸۶ کیلو برگشتم. بعد از المپیک باید دید شرایط برای جهانی نروژ به چه شکل است و در چه وزنی باید مبارزه کنم.

دارنده دو مدال طلای امیدهای جهان در پاسخ به این سوال که آیا شانس خود را برای حضور در المپیک در وزن ۹۷ کیلوگرم امتحان خواهد کرد یا نه، خاطرنشان کرد: نمی‌توانم به ۹۷ کیلوگرم فکر کنم. کشتی گرفتن همه چیزش اصولی است، وزنم به ۹۷ کیلو نمی‌خورد. برای حضور در این وزن باید بالای ۱۰۰ کیلو وزن داشته باشی که در این مقطع رسیدن من به این وزن نشدنی است. فعلاً به ۹۷ کیلو فکر نمی‌کنم.

وی در خصوص آسیب دیدگی زانویش که منجر به عدم تمرین پیش از مسابقات امیدهای جهان شده بود، گفت: فعلاً که اذیتم نمی‌کند، البته آسیب جزئی هم در ناحیه زانوی راستم پیدا کردم که فعلاً مدارا می‌کنم و با همین وضعیت جلو می‌روم.

این جوان جویباری، محمدجواد ابراهیمی، محمدحسین محمدیان، مجتبی گلیج، حسن یزدانی و بهنام احسانپور را دوستان نزدیکش در اردوی تیم ملی عنوان کرد و در مورد سهمیه‌های باقی مانده المپیک نیز گفت: فکر می‌کنم در ۹۷ کیلوگرم مشکلی برای کسب سهمیه نداشته باشیم اما کار در وزن ۶۵ کیلوگرم برای کسب سهمیه در آسیا سخت است. امیدوارم بچه‌ها در همین میدان اول سهمیه‌ها را بگیرند.

کامران قاسمپور در پایان ضمن تشکر از حسین نقیبی مربی اش، گفت: تمام زحماتم در این سال‌ها برعهده پدر و مادرم بوده که دست بوس شأن هستم. حسین نقیبی هم هرگاه خواستم، کنارم بوده و امیدوارم زحمات همه آنها را جبران کنم. کشتی شغل و حرفه من است، اگر دست از تمرین بردارم یعنی حرفه ام را کنار گذاشته‌ام. کشتی برایم ادامه دارد تا به اهدافم برسم و تلاشم را می‌کنم. کار برای من با یک باخت تمام نشده و تلاش می‌کنم در مراحل بعدی جبران کرده و به اهدافم برسم.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *