اخبار داغ

آذری جهرمی: رفع مشکلات کشور نیازمند انتخاب نیروهای جوان است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: رفع مشکلات کشور نیازمند انتخاب افراد جوان برای تصدی مسئولیت است نه اینکه مدیریت اجرایی کشور را به دست افراد مسن داده و سپس به آنها درخواست و خواهش کنید تا به جوانان میدان بدهند. به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از ایرنا ، “محمد جواد آذری جهرمی” […]

اشتراک گذاری
24 اسفند 1399
72 بازدید
کد مطلب : 35819

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: رفع مشکلات کشور نیازمند انتخاب افراد جوان برای تصدی مسئولیت است نه اینکه مدیریت اجرایی کشور را به دست افراد مسن داده و سپس به آنها درخواست و خواهش کنید تا به جوانان میدان بدهند.

به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از ایرنا ، “محمد جواد آذری جهرمی” روز یکشنبه در همایش اندیشه ورزان جوان استان همدان اظهار داشت: با وجود اینکه هرم جمعیتی کشور را جوانان تشکیل می دهند اما این طیف مدیریت اجرایی کشور را به دست پیرمردها می‌سپارند.

وی ادامه داد: این کشور دارای دموکراسی و مردم سالاری است، جوانان به این مولفه ها چه میزان توجه دارند؟ بنا نیست جوان ها نردبان عده ای دیگر شده و مسوولیت را به آنها بدهند سپس پشت سر آنها بدوند تا مسوولیتی بگیرند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برخی معتقدند که عده ای به صندلی ها چسبیده و جابجا نمی شوند همچنین اجازه نمی دهند جوانان وارد میدان شوند، این چه کاری است که ما اختیار خود را به دست این افراد بدهیم سپس از آنها درخواست و التماس کنیم به ما مسوولیت بدهید.

آذری جهرمی افزود: به طور حتم نباید پیشینیان و کسانی که دارای تجربه و سابقه هستند را زیر سوال برد چرا که آنها دارای تخصص فراوان و تجربیات ارزنده بوده و خدمات زیادی به این کشور ارایه کردند.

وی با بیان اینکه عده ای برای حل مسائل و چالش های موجود راه حل هایی دارند و در اجرای این راه حل ها نیز بسیار توانمند و با تجربه هستند اظهار داشت: در عصر فناوری اطلاعات و زمانی که بزرگترین ظرفیت کشورمان جوانان هستند و رهبری انقلاب اسلامی نیز بر استفاده از ظرفیت جوانان تاکید دارند باید از نیروهای جوان در عرصه های مختلف استفاده شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: رهبری انقلاب در سخنرانی های مختلف فرمودند «دولت جوان حزب الهی سر کار بیاورید»، «جوان ها هر جا رفتند گره گشا بودند به آنها تکیه کنید» همچنین معظم له در این زمینه پیشگام بودند تا جایی که برای تصدی مسئولیت ائمه جمعه و سازمان های مرتبط به ایشان از نیروهای جوان انتخاب کرده اند.

جهرمی با بیان اینکه چالش های کشور باید با شیوه خلاقانه موجود در ذهن جوانان حل شود گفت: برای حل چالش ها راهکار اساسی وجود دارد اما باید ترس و شیوه های تکراری را کنار گذاشت و ضمن اعتماد به جوانان ریسک پذیر و شجاع باشیم.

وی خاطر نشان کرد: عده ای برای پیشبرد کارها عادت دارند از زور استفاده کنند و با زور کار خود را پیش می برند و این افراد نیازی به فکر کردن ندارند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با طرح این سوال که کاندیدایی که چهره زیبا و جوانی دارد تنها به علت داشتن این ویژگی آیا می تواند مشکلات موجود را حل کند؟ گفت: در انتخابات باید به سابقه عملکردی افراد توجه داشت و اینکه چالش کشور به شیوه مدیریت این فرد یا افراد قابل حل است.

جهرمی تاکید کرد: برخی پیوسته می گویند کشور را فساد گرفته و بی اعتمادی وجود دارد، تا کی می توان همه سرمایه های کشور را در معرض فساد قرار داد سپس آنها را نابود و زندانی کرده و بی اعتمادی به وجود آورد؟

وی ادامه داد: بروز تخلف از سوی فرد ظاهر صلاح، مقید به اصول دینی که پس از طی فرایند پیچیده گزینش و بررسی صلاحیت او از سوی دستگاه های امنیتی و نظارتی مسئولیت بر عهده گرفته و با اتمام مدیریت راهی زندان شده در همه دولت ها رخ داده است که نشان دهنده این است که فرایند کنونی فساد انگیز است. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره بی عدالتی و طیف سالاری نیز گفت: شماری از افراد پس از تصدی مسئولیت همه نوچه های خود را در راس مسئولیت ها قرار داده و با هیچ نخبه ارتباطی ندارند و تنها شعار توجه به رای و نظر نخبگان را می دهد همچنین تنها کسانی را که از او تعریف می کنند در تیم خود راه می دهد.

جهرمی اضافه کرد: فرهنگ، دستوری نیست که یکی از بالا بخواهد این مشکل را رفع کند، علت وقت نگذاشتن مرد خانواده برای همسر و فرزندان سیاست هایی است که برای وابسته کردن حضور کارمند در محل کار، پرداخت اضافه کار به جای پرداخت بر اساس شایسته سالاری اتخاذ شده است.

وی اضافه کرد: در این صورت فرد برای دریافت اضافه کار بیکار در محل فعالیت می نشیند و به همین علت نمی تواند وقت خود را صرف خانواده کرده و مشکلاتی که هم اینک شاهدیم رخ می دهد.

جهرمی همدان را مهد علما و اندیشمندان بزرگ و جوان نظیر بوعلی سینا دانست و گفت: توجه استاندار همدان به طیف جوان و همراهی این قشر با استاندار بسیار خوب و ستودنی است.

منبع : ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *