اخبار داغ

غربالگری ومعاینه مسافران شهرهای درگیرکرونای انگلیسی دراردبیل اجباری شد

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز،گروه استان‌ها- رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: از همه خانواده‌هایی که از استان خوزستان و استان‌های درگیر کرونای انگلیسی وارد اردبیل می‌شوند درخواست داریم تا هر چه سریع‌تر مورد غربالگری و معاینه برای تست کرونای انگیلسی قرار بگیرند. شهرام حبیب‌زاده ظهر امروز در جلسه اضطراری شناسایی کرونای انگلیسی در اردبیل […]

اشتراک گذاری
23 اسفند 1399
84 بازدید
کد مطلب : 35497

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز،گروه استان‌ها- رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: از همه خانواده‌هایی که از استان خوزستان و استان‌های درگیر کرونای انگلیسی وارد اردبیل می‌شوند درخواست داریم تا هر چه سریع‌تر مورد غربالگری و معاینه برای تست کرونای انگیلسی قرار بگیرند.

شهرام حبیب‌زاده ظهر امروز در جلسه اضطراری شناسایی کرونای انگلیسی در اردبیل اظهار داشت: به دنبال شناسایی مواردی از ابتلا به ویروس کرونای انگلیسی در استان و احتمال افزایش شیوع در بین خانواده‌ها، هم‌استانی‌ها باید نکاتی را مورد توجه قرار دهند.

وی افزود: راه‌های پیشگیری از کرونای انگلیسی مشابه کرونای قبلی بوده و افراد برای مبتلا نشدن به کرونای انگلیسی باید پروتکل‌های بهداشتی را شدیدتر رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: این ویروس جهش یافته شدت سرایت بیشتری دارد و افراد در سنین پایین‌تر مانند کودکان و نوجوانان را بیشتر گرفتار می‌کند.

حبیب‌زاده ادامه داد: علائم بیماری در افراد مبتلا به کرونای انگلیسی سریع‌تر و شدیدتر بروز کرده و متاسفانه این بیماری بیشتر منجر به مرگ و میر می‌شود.

وی اظهار کرد: از عموم هم استانی‌ها درخواست می‌شود از ترددهای غیرضروری و شرکت در دورهمی‌ها و میهمانی‌ها پرهیز کنند و اشخاص آسیب‌پذیر مانند سالمندان، مادران باردار، بیماران زمینه ای و کودکان، حتما در خانه بمانند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: ماسک زدن و رعایت فاصله گذاری ۱.۵ متری همچنان بهترین روش مقابله با کرونا بوده و افراد علاوه بر شستشوی مرتب دست ها با آب و صابون، گندزدایی سطوح را جدی بگیرند و از تجمع در مکان های سربسته و فاقد تهویه مناسب خودداری کنند.

حبیب‌زاده افزود: از همه خانواده‌هایی که مسافر از استان خوزستان و استانهای درگیر کرونای انگلیسی یا کشور عراق دارند یا افرادی در این مناطق کار می‌کنند و به استان خواهند آمد درخواست می‌کنیم به محض ورود این افراد به استان، به سامانه ۴۰۳۰ یا تلفن مرکز مدیریت بیماریهای شهرستان ها اطلاع داده و یا به نزدیکترین پایگاه یا مرکز یا خانه بهداشت محل سکونت مراجعه کرده تا غربالگری و معاینه و تست انجام شود و در صورت ابتلای افراد، سریعا درمان یا ایزوله صورت گیرد تا مانع انتقال ویروس در خانواده شود.

وی بیان کرد: همچنان تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک حتی الامکان به تعداد دو عدد و عدم انجام مسافرت، مهمترین اصل پیشگیری از ابتلا به کرونا بوده و تمام خانواده ها جهت حفظ جان عزیزان خود باید موازین و نکات مهم بهداشتی را رعایت کنند.

منبع :تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *