اخبار داغ

اختتامیه جشنواره فرهنگی هنری آیات برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز مراسم اختتامیه دهمین جشنواره فرهنگی، هنری رسانه آیات عصر امروز ۲۳ اسفند ماه در سالن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام حمید محمدی دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی […]

اشتراک گذاری
23 اسفند 1399
114 بازدید
کد مطلب : 35556

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز مراسم اختتامیه دهمین جشنواره فرهنگی، هنری رسانه آیات عصر امروز ۲۳ اسفند ماه در سالن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام حمید محمدی دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی با تبریک و شادباش ایام مبعث و آغاز ایام ولادت شعبانیه گفت: قرآن کریم بر طبق آیات خود ساحت عقل و اندیشه و ساحت احساس و عاطفه را در برمی‌گیرد. به بیان دیگر هدایت بشر را تضمین می‌کند و رحمت عامی برای تمام عالمیان در همه نسل‌ها و عصرها است.

وی ادامه داد: وظیفه همه مبلغان و حامیان این است که علم هدایت را که شامل آموزه‌های ناب می‌شود از منشأ الهی آن گرفته و به زیباترین وجه به همه حق جویان و حق طلبان برسانند.

فقهی زاده با اعلام اینکه کتاب قرآن اثر هنری و حامل پیام‌های انسان ساز است، اظهار داشت: این پیام‌ها در شمایلی دوست داشتنی پیچیده شده و در قالب بیانات ارزشمند بیان شده است. قرآن کتاب زندگی، عقیده و عمل است.

وی ادامه داد: ایران به دلیل بهره مندی از تمدن چند هزار ساله و سنت‌های اهل بیت دو محور اساسی معارف و هنرها را در هم بیامیزد. هیچ دینی برای کتاب آسمانی خودش چنین ظرفیتی ندارد و هیچ مکتبی مثل اهل بیت که کامل‌ترین قرائت را دارند به این وسعت غنا نبخشیده و سازمان نداده است.  این دو بعد می‌تواند خالق جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها و آثار هنری شود که مشابهش را جایی پیدا نمی‌کنیم که این امر نه تنها برای ما باعث افتخار است بلکه مسئولیت هم می‌آورد. وی با بیان اینکه مسئولیت برای ما بسیار است، افزود: دنیای امروز در عطش بهره مندی از هنرهایی است که ابعاد عمیق و هنرمندانه را نشان می‌دهد. دنیا از اینکه دچار پوچی شده در آزار و اذیت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *