اخبار داغ

احتمال برگزاری انتخابات زود هنگام در ارمنستان

در پی رایزنی امروز رئیس جمهور و نخست وزیر ارمنستان در خصوص بحران سیاسی در این کشور، برگزاری انتخابات زود هنگام از سوی دو طرف مورد بررسی قرار گرفت. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، در پی تداوم نا آرامی‌های سیاسی اخیر در ارمنستان، «آرمن سرکیسیان» رئیس جمهور و «نیکول پاشینیان» نخست وزیر این کشور […]

اشتراک گذاری
23 اسفند 1399
132 بازدید
کد مطلب : 35473

در پی رایزنی امروز رئیس جمهور و نخست وزیر ارمنستان در خصوص بحران سیاسی در این کشور، برگزاری انتخابات زود هنگام از سوی دو طرف مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، در پی تداوم نا آرامی‌های سیاسی اخیر در ارمنستان، «آرمن سرکیسیان» رئیس جمهور و «نیکول پاشینیان» نخست وزیر این کشور در خصوص برگزاری احتمالی انتخابات زود هنگام با یکدیگر رایزنی و تبادل نظر کردند.

بر اساس این گزارش، دولت ارمنستان با صدور بیانیه‌ای رسمی در همین خصوص اعلام کرد: رئیس جمهور و نخست وزیر در مورد شرایط موجود در کشور و (یافتن) راه حلی برای کشمکش‌های داخلی گفتگو کردند. برگزاری انتخابات زودهنگام به عنوان راه حل احتمالی مطرح شد.

لازم به ذکر است، در پی واکنش تمسخرآمیز معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ارمنستان به گفته‌های جنجالی پاشینیان در مورد عدم موفقیت موشک‌های اسکندر روسیه در جریان مناقشه قره باغ، بحران سیاسی در ایروان بالا گرفت که در نهایت به اخراج گروهی از نیروهای مسلح ارمنستان انجامید و در مقابل، نیروهای مسلح ارمنستان در بیانیه‌ای خواستار استعفای پاشینیان شدند.

در مقابل، نخست وزیر ارمنستان درخواست برای برکناری خود را تلاش برای کودتا خواند و از هواداران خود خواست تا به خیابان‌ها بیایند. از سوی دیگر، مخالفان دولت پاشینیان نیز با برپایی موانع و کمپ‌های چادری در نزدیکی پارلمان خواستار استعفای وی از سمت نخست وزیری شدند.

منبع : مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *