اخبار داغ

برگزیدگان نخستین جایزه کتاب تاریخ انقلاب اسلامی معرفی شدند.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز برگزیدگان نخستین جایزه کتاب تاریخ انقلاب اسلامی عصر امروز در پژوهشکده فرهنگ هنر و معماری معرفی شدند.مراسم اختتامیه جایزه کتاب تاریخ معاصر عصر امروز با حضور ایوب دهقانکار مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و موسی حقانی رئیس پژوهشکده تاریخ معاصر و برگزیدگان این رویداد ادبی برگزار شد. […]

اشتراک گذاری
23 اسفند 1399
149 بازدید
کد مطلب : 35548

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز برگزیدگان نخستین جایزه کتاب تاریخ انقلاب اسلامی عصر امروز در پژوهشکده فرهنگ هنر و معماری معرفی شدند.مراسم اختتامیه جایزه کتاب تاریخ معاصر عصر امروز با حضور ایوب دهقانکار مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و موسی حقانی رئیس پژوهشکده تاریخ معاصر و برگزیدگان این رویداد ادبی برگزار شد.

در این مراسم ایوب دهقانکار، مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران پیش از قرائت پیام وزیر فرهنگ و ارشاد به جایزه کتاب تاریخ انقلاب اسلامی گفت: از کسانی که به ما در زمینه برگزاری جایزه کتاب تاریخ انقلاب اسلامی مشورت دادند و کمک کردند اختتامیه این جایزه ادبی در روز‌های آخر سال برگزار شود. جایزه‌ای که به گواه تاریخ نگاران احساس می‌شد به حوزه تاریخ معاصر و تاریخ انقلاب اسلامی می‌پردازد.

وی افزود: اگر بخواهم دلیل برگزاری جایزه کتاب تاریخ انقلاب اسلامی را در یک جمله بیان کنم باید بگویم اگر خودمان تاریخ خودمان را آنطور که بوده است ننویسیم دیگران آن را آنطور که می‌خواهند می‌نویسند. برگزاری جایزه کتاب تاریخ انقلاب اسلامی آغازی برای توجه بیشتر به تاریخ نگاری باشد.

در این مراسم موسی حقانی، رئیس پژوهشکده تاریخ معاصر گفت: قرار بود مراسم اختتامیه جایزه کتاب تاریخ انقلاب اسلامی برگزار شود دلیل ما این بود که انقلاب نوعی برانگیختگی و بعثت است. روح خدا با تمسک به شیوه پیامبران این انقلاب را رقم زد. در آیه‌ای که در شب مبعث نازل شد به خواندن و نوشتن تاکید شده بود. به این وسیله انسان می‌آموزد آنچه نمی‌دانست هنوز هم در حال و هوای عید مبعث هستیم انقلاب اسلامی بزرگترین و مردمی‌ترین انقلاب لقب گرفت. لازم است کار‌هایی در زمینه تاریخ نگاری انجام شود.

رئیس پژوهشکده تاریخ معاصر ادامه داد: نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ اثر به جایزه کتاب تاریخ انقلاب اسلامی ارسال شد. تمام آثار را برای دبیرخانه نفرستادند بخشی را خودمان تهیه کردیم یا از کتابخانه‌ها دریافت کردیم.۶۰۰ اثر به مرحله دوم داوری رسید. ۵۰ اثر نامزد دریافت جایزه شدند از این میان ۳۵ اثر را انتخاب کردیم. از سال آینده می‌خواهیم آثار را با معیار رقابتی بررسی کنیم. کتابخانه‌های تخصصی انقلاب اسلامی در تمام کشور وجود ندارد این کتابخانه‌های تخصصی یا در تهران یا یکی دو شهر بزرگ راه اندازی شدند. وزارت ارشاد این کتابخانه‌ها را گسترش دهد. متاسفانه حجم آثاری که با تحریف تاریخی توام است بیشتر از جریانی است که با تاریخ نگاری انقلابی منتشر شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *