اخبار داغ

سال جدید شمسی با عبور یک سیارک از نزدیکی زمین آغاز می شود

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، یک سیارک بزرگ در روز اول فروردین ماه سال ۱۴۰۰ با فاصله ۲ میلیون کیلومتری از کنار زمین عبور خواهد کرد. یک سیارک به نام ۲۰۱۱ FO۳۲ روز ۲۱ مارس (اول فروردین ۱۴۰۰) با فاصله ۱.۲۵ میلیون مایلی (۲ میلیون کیلومتر) بدون خطر از کنار زمین عبور خواهد کرد. […]

اشتراک گذاری
22 اسفند 1399
145 بازدید
کد مطلب : 35222

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، یک سیارک بزرگ در روز اول فروردین ماه سال ۱۴۰۰ با فاصله ۲ میلیون کیلومتری از کنار زمین عبور خواهد کرد.

یک سیارک به نام ۲۰۱۱ FO۳۲ روز ۲۱ مارس (اول فروردین ۱۴۰۰) با فاصله ۱.۲۵ میلیون مایلی (۲ میلیون کیلومتر) بدون خطر از کنار زمین عبور خواهد کرد.


ناسا اعلام کرده است که خطر برخورد این سیارک با زمین وجود ندارد.


این بزرگترین سیارکی است که طبق پیش بینی ها در سال ۲۰۲۱ از کنار سیاره ما با نزدیک ترین فاصله خود عبور خواهد کرد. فاصله ۲ میلیون کیلومتری معادل بیش از ۵ برابر فاصله سیاره زمین تا ماه است.


ناسا اعلام کرد هیچ گونه احتمالی وجود ندارد که سیارک مزبور در سال های آینده بیش از فاصله یاد شده (۲ میلیون کیلومتر) به سیاره زمین نزدیک شود.


اما همچنان این فاصله در علم نجوم “نزدیک” به حساب می آید به همین علت سیارک ۲۰۰۱ FO۳۲ به عنوان یک سیارک خطرناک تعریف شده است.

این سیارک در زمان عبور از کنار زمین سرعت ۱۲۴ هزار کیلومتر در ساعت را خواهد داشت که سریعتر از سرعت اغلب سیارک های عبوری از کنار زمین است.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *