اخبار داغ

مدیریت ۴۲۰ حوزه علمیه خواهران برعهده خانم‌ها است

رئیس حوزه‌های علمیه خواهران گفت: در حال حاضر مدیران ۴۲۰ حوزه علمیه از خانم‌ها هستند و از مجموع ۶ هزار استاد حوزه‌های علمیه خواهران ۵ هزار نفر آن از خانم‌ها هستند. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور رئیس حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور امروز در نشست خبری حوزه‌های علمیه خواهران […]

اشتراک گذاری
21 اسفند 1399
70 بازدید
کد مطلب : 34946

رئیس حوزه‌های علمیه خواهران گفت: در حال حاضر مدیران ۴۲۰ حوزه علمیه از خانم‌ها هستند و از مجموع ۶ هزار استاد حوزه‌های علمیه خواهران ۵ هزار نفر آن از خانم‌ها هستند.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور رئیس حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور امروز در نشست خبری حوزه‌های علمیه خواهران طی سخنانی گفت: سال ۱۳۷۵ مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران از مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برادران تفکیک شد که مبنای آن برنامه ریزی خاص با مراعات ویژگی‌ها و شرایط بانوان بود.

وی افزود: حوزه‌های علمیه خواهران در ابتدا، تکرار نظام آموزشی برادران بود در حالی که استاد و مدرک رسمی نداشتند، اگرچه حوزه علمیه الزهرا با تأکیدات رهبر معظم انقلاب در قم شکل گرفت اما نظام آموزشی آن جایگاه شایسته خود را نداشت.

رئیس حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور با بیان اینکه تفکیک حوزه‌های علمیه خواهران از حوزه‌های علمیه برادران بهترین ارزش و قیمت را به خواهران ما عطا کرد، گفت: این شیوه اختصاصی کردن نظام آموزشی شاید در نظام‌های تعلیم و تربیت جهانی و حتی داخل کشور مشاهده نشود.

وی ادامه داد: اختصاصی کردن نظام آموزشی خواهران در حوزه علمیه اصلی ترین نقطه‌ای است که انقلاب و رهبران آن همچنین مراجع بر آن تاکید کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت پور با بیان اینکه طی ۲۵ سال گذشته ۵۰۰ حوزه علمیه آموزشی راه اندازی و افتتاح شده است، اظهار کرد: از این تعداد ۴۲۰۰ مرکز در سطح دو و بقیه در سطح سه یا چهار هستند.

رئیس حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور با بیان اینکه مجموعه اقدامات صورت گرفته مرهون تشکیل مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران است، ابراز کرد: نخستین و مهمترین وظیفه مرکز مدیریت توانمندسازی بانوان خواهر برای اداره مدارس است، در حال حاضر مدیران ۴۲۰ حوزه علمیه از خانم‌ها هستند و از مجموع ۶ هزار استاد حوزه‌های علمیه خواهران ۵ هزار نفر آن از خانم‌ها هستند.

وی افزود: غیر از استان خراسان که مستقل هستند، در ۲۸ استان دفتر نمایندگی مرکز مدیریت فعال شده که هر کدام چهار معاون و یک مدیرکل دارند در این بین جز معاونان اداری و مالی همه از خانم‌ها هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت پور تصریح کرد: اصلی ترین مأموریت مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران طی این سال‌ها این بود که فرصت حضور خانم‌ها در بخش‌های مدیریتی و آموزشی و تربیتی فراهم شود.

رئیس حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور درباره رشته‌های علمی مخصوص خواهران حوزه‌های علمیه، گفت: فقه خانواده، مطالعات اسلامی زنان، تبلیغ با گرایش حج، مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی، تربیت دینی کودک و نوجوان، بخشی از رشته‌های مختص بانوان است.

وی درباره ساختمان حوزه‌های علمیه خواهران عنوان کرد: از مجموع ۵۰۰ بنای حوزه‌های علمیه ۲۶۰ بنا از همان ابتدا ویژه خواهران تأسیس شده و بقیه هم یا خریداری یا هبه شده است.

منبع : مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *