اخبار داغ

یمن از دستاوردهای نظامی جدید رونمایی کرد

پس از اعلام اخیر سخنگوی نیروهای مسلح یمن درباره افتتاح نمایشگاهی برای صنایع نظامی این کشور، ارتش یمن، امروز، دستاوردهای نظامی خود را به نمایش گذاشت. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، نمایشگاه صنایع نظامی و تولیدات جدید بومی یمن امروز پنجشنبه در مراسمی همزمان با سالگرد شهادت سید حسن بدرالدین الحوثی از فرماندهان انصارالله […]

اشتراک گذاری
21 اسفند 1399
130 بازدید
کد مطلب : 34923

پس از اعلام اخیر سخنگوی نیروهای مسلح یمن درباره افتتاح نمایشگاهی برای صنایع نظامی این کشور، ارتش یمن، امروز، دستاوردهای نظامی خود را به نمایش گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، نمایشگاه صنایع نظامی و تولیدات جدید بومی یمن امروز پنجشنبه در مراسمی همزمان با سالگرد شهادت سید حسن بدرالدین الحوثی از فرماندهان انصارالله با حضور مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی و شماری از مقام‌های نظامی و سیاسی این کشور در صنعاء رونمایی شد.

در این مراسم علاوه بر رئیس شورای عالی سیاسی و فرمانده کل نیروهای مسلح، وزیر دفاع و رئیس ستاد کل نیروهای مردمی و چندین مسئول نظامی و سیاسی حضور داشتند. در این نمایشگاه از دستاوردهای تازه یمنی‌ها در حوزه نظامی و تجهیزات جنگی رونمایی شد.

در این نمایشگاه از انواع سلاح‌های جدید ساخت نیروهای یمنی از جمله موشک‌های بالستیک، پهپاد، ضد زره، توپ‌های جنگی و اسلحه سبک و سنگین رونمایی به عمل آمد.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در آیین رونمایی از این سلاح‌های جدید با تبریک به نیروهای مسلح و مردمی این کشور گفت که این دستاوردها در حوزه راهبردی یک پیروزی برای مردم یمن است.

مهدی المشاط افزود که از این دستاوردهای نظامی برای مقابله با دشمن استفاده خواهد شد.

وی با اعلام اینکه تمام سلاح‌ها و تجهیزات نظامی که در این نمایشگاه در معرض دید قرار گرفته برای نخستین بار است که رونمایی می‌شود، تاکید کرد که همه این سلاح‌ها و امکانات به دست توانمند متخصصان یمنی تولید شده است.

بیش از ۶ سال است که یمن شاهد جنگی است که ۲۳ هزار و ۳۰۰ نفر جان خود را بر اثر حملات ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان و با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی، از دست داده‌اند و طبق اعلام سازمان ملل ۸۰ درصد جمعیت حدود ۳۰ میلیون نفری یمن برای زنده ماندن در بدترین بحران انسانی نیاز مبرم به کمک‌های جهانی دارند ولی این درگیری به دلیل مسائل منطقه‌ای پیچیده‌تر شده است.

از مارس ۲۰۱۵ (فروردین ۹۴) عربستان همراه با امارات متحده عربی، بحرین، کویت، سودان و مصر به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به منظور بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت کرده است و ارتش یمن و انصارالله در کنار ملت این کشور از خود دفاع می‌کنند که تاکنون ادامه دارد و تلاش نهادهای بین المللی برای خاتمه دادن به آن هر بار با کارشکنی عربستان ناکام مانده است.

منبع : مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *