اخبار داغ

برگزاری نخستین رویداد استارت آپی طراحی لباس در جهاد دانشگاهی بندرانزلی

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، گیلان نخستین رویداد شتاب(استارت آپی) طراحی لباس اجتماع(اداری و رسمی) بانوان در مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی بندرانزلی برگزار شد. مد نقش تعیین کننده ای در انتخاب پوشاک دختران و بانوان دارد و وجود طرح‌های خلاقانه و نوآور در راستای نمایش هویت فرهنگی ایرانی، می‌تواند تغییری در مد کشور ایجاد کند […]

اشتراک گذاری
21 اسفند 1399
103 بازدید
کد مطلب : 34970

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، گیلان نخستین رویداد شتاب(استارت آپی) طراحی لباس اجتماع(اداری و رسمی) بانوان در مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی بندرانزلی برگزار شد.

مد نقش تعیین کننده ای در انتخاب پوشاک دختران و بانوان دارد و وجود طرح‌های خلاقانه و نوآور در راستای نمایش هویت فرهنگی ایرانی، می‌تواند تغییری در مد کشور ایجاد کند و به سلیقه افراد سمت و سو دهد و عفاف و حجاب بانوان در عین حال با خوش پوشی پوشاک ایرانی – اسلامی در هم آمیزد.

حضور طراحان لباس و تحصیل کرده‌های رشته طراحی دوخت و همچنین مانتوها و لباس‌های متنوع زنانه در استارت آپ  ها، حاکی از رشد و تجربه کاری آنها در طراحی و تولید لباس‌های ایرانی – اسلامی دارد. اما در این عرصه به نظر می‌رسد که کمبودهایی وجود دارد تا طراحان لباس ایرانی اسلامی بتوانند تولیدات ارزشمند و مورد استقبال را در حوزه پوشش ایرانی اسلامی که مؤلفه مهم آن عفاف و حجاب است، ارائه دهند.

در این راستا نخستین رویداد شتاب(استارت آپی) طراحی لباس اجتماع(اداری و رسمی) بانوان در مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی بندرانزلی برگزار شد.

هدف از برگزاری این استارت آپ ارائه طرح های نوین و خلاقانه بر پایه هنر ایرانی برای مشتریان و همچنین فعالین این حوزه برای الگوگیری است و می‌توان بیش از پیش، فعالان حوزه لباس را به سمت عرضه آثار متناسب با لباس ایرانی اسلامی هدایت کرد.

نقش طراحی لباس ایرانی – اسلامی با بهره گیری از نقوش اسلامی در جهت هویت بخشیدن به فرهنگ و هنر ایرانی است همچنین میزان اهمیت پوشاک را در بحث هویت، بررسی و تحلیل می کند و در صدد پاسخ گویی به این هدف است که طراحی لباس با استفاده از الگوهای اسلامی – ایرانی در شکل بخشیدن به شخصیت، فرهنگ و هنر یک جامعه تاثیر بسزایی دارد.

استقرار در مرکز نوآوری پوشاک مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی بندرانزلی و استفاده از امتیازات آن، حمایت سرمایه گذاران فعال در حوزه پوشاک از ایده های برتر و دریافت مشاوره تخصصی از کارشناسان ارشد و استان و طراحی لباس حاضر در استارت آپ از دستاوردهای احتمالی برگزاری چنین رویدادها است.

جهت برگزاری استارت آپ طراحی لباس اجتماع اداری و رسمی بانوان، با برگزاری نشست های تخصصی با ریاست منطقه آزاد بندرانزلی و فروشگاه های زنجیره ای و همچنین اساتید مطرح علم مذکور و نیز انتخاب تیم داوری، زمینه لازم جهت برگزاری رویداد مذکور فراهم شد و در مرحله بعد تاریخ و زمان برگزاری رویداد برنامه ریزی شد.

سازمان جهاددانشگاهی گیلان، مرکز نوآوری پوشاک جهاددانشگاهی بندرانزلی، فروشگاه زنجیره ای و سازمان منطقه آزادانزلی از حامیان این رویداد هستند.

پس از داوری داوران این جشنواره از ۸ ایده ارائه شده، سه ایده برتر انتخاب و معرفی شدند.

منبع : ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *