اخبار داغ

لغو عرضه اولیه مدار چقدر به سهامداران ضرر می‌زند؟

عرضه اولیه مدار که به نظر می‌رسید آخرین عرضه امسال بازار سرمایه باشد نیز با اطلاعیه سازمان بورس لغو شد. لغو دو عرضه اولیه به فاصله بسیار کوتاه یکی از تصمیماتی است که طی روزهای اخیر متولیان بورس بی توجه به پیامدهای زیان بار، اتخاذ کرده اند. تعجیل در اجرای این دو عرضه اولیه خصوصا […]

اشتراک گذاری
20 اسفند 1399
108 بازدید
کد مطلب : 34557

عرضه اولیه مدار که به نظر می‌رسید آخرین عرضه امسال بازار سرمایه باشد نیز با اطلاعیه سازمان بورس لغو شد.

لغو دو عرضه اولیه به فاصله بسیار کوتاه یکی از تصمیماتی است که طی روزهای اخیر متولیان بورس بی توجه به پیامدهای زیان بار، اتخاذ کرده اند. تعجیل در اجرای این دو عرضه اولیه خصوصا عرضه اولیه مدار بسیار پرسش برانگیز است.

پرواضح است که بخشی از سهامداران برای مشارکت در عرضه های اولیه پرتفوی خود را تغییر می دهند و سهام قبلی خود را نقد می کنند. با لغو این عرضه ها سهامدارانی که بر اساس اطلاعیه رسمی بورس تصمیم به تغییر پرتفو یا نقد کردن سهام خود گرفته اند با زیان های احتمالی مواجه می شوند و در برابر این زیان هم پاسخگویی خاصی وجود ندارد.

سازمان بورس در اطلاعیه های لغو عرضه های اولیه حتی زحمت بیان دلایل لغو عرضه را نمی دهد! این خط مشی از گذشته تاکنون در سازمان بورس حاکم بوده است که تصمیمات مهم و اثرگذار بر سرمایه گذاران و سهامداران با کمترین پاسخگویی و شفاف سازی اتخاذ می شود.

با شرایط موجود به نظر می رسد باید در انتظار روزهایی باشیم که در ساعتی از روز اطلاعیه ای درباره عرضه اولیه سهام منتشر شود و دقایقی بعد اطلاعیه لغو آن عرضه را نیز بخوانیم و تصمیمات در بورس تهران که قرار بود بهترین پناهگاه سرمایه های مردم باشد از روزانه و ساعتی به دقیقه ای برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *