اخبار داغ

جهاد دانشگاهی برای راه‌اندازی مرکز آموزش نفت و انرژی دربوشهر آماده است

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر گفت: این مرکز توانمندی بالایی در زمینه‌های آموزشی دارد و آماده‌است مرکز آموزش نفت، گاز و انرژی را با هدف افزایش اشتغال‌زایی در این استان راه‌اندازی کند. به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، علی احمدی‌زاده روز چهارشنبه در نشست با مدیرعامل و رئیس هیات مدیره مجتمع پالایش گاز فجر جم و […]

اشتراک گذاری
20 اسفند 1399
70 بازدید
کد مطلب : 34691

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر گفت: این مرکز توانمندی بالایی در زمینه‌های آموزشی دارد و آماده‌است مرکز آموزش نفت، گاز و انرژی را با هدف افزایش اشتغال‌زایی در این استان راه‌اندازی کند.

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، علی احمدی‌زاده روز چهارشنبه در نشست با مدیرعامل و رئیس هیات مدیره مجتمع پالایش گاز فجر جم و مدیران پالایشگاه نهم پارس جنوبی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در در مرز علم و فناوری حرکت می‌کند و از این رو می‌تواند بازوی علمی-پژوهشی صنایع نفت و گاز مستقر در استان بوشهر باشد.

وی بیان کرد: صنعت نفت و گاز می‌تواند با اعتماد به توان علمی داخل و اعلام نیازهای خود به آنها، کمک شایانی به تولید فناوری بومی و جلوگیری از خروج ارز از کشور انجام دهد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر افزود: این نهاد در حوزه محیط زیست نیز  پژوهشکده تخصصی و توانمندی دارد و می‌تواند در زمینه مدیریت و کاهش آلودگی زیست محیطی با منطقه پارس جنوبی تعامل داشته باشد.

احمدی‌زاده با بیان اینکه جهاد دانشگاهی آماده است در عرصه‌های پزشکی نیز با صنایع نفت و گاز استان همکاری کند، ادامه داد: ‌با توجه به وجود و تمرکز صنعت در این استان، وجود مرکز جامع ژنتیک به خوبی در این استان احساس می‌شود.

وی اضافه کرد: ‌با توجه به وجود آلودگی‌ها در مناطق همجوار صنعت در جنوب استان بوشهر و بیماری‌هایی که ممکن است افراد را در آینده تهدید کند، ذخیره سلول‌های بنیادی به منزله ۳۰سال بیمه برای شخص و خانواده او است که می‌تواند برای درمان بیش از ۸۰ بیماری صعب‌العلاج مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر عنوان کرد: ارائه خدمات آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در زمینه‌های مهارت‌آموزی، پژوهش‌های کاربردی، تولید فناوری، رسانه‌ای و افکارسنجی و مطالعات جامع از دیگر ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی مرکز بوشهر است.

احمدی‌زاده اضافه کرد: با تعامل صورت گرفته میان جهاددانشگاهی و وزارت نفت در حوزه آموزش، گواهینامه‌های اعطایی این نهاد دارای استانداردهای مورد تایید است و می‌توان با تعاملات در حوزه آموزش و توانمندسازی نیروهای بومی و آموزش کارکنان این منطقه، الگوی نوینی تعریف شود.

رئیس هیات مدیره مجتمع پالایش گاز فجر جم در این نشست تاکید کرد: ارتباط با شرکت‌های دانش بنیان استان بوشهر می‌تواند بسیار کمک کننده باشد و اثربخشی آموزش‌ها و یا امور پژوهشی را افزایش دهد.

سید محمدمهدی هاشمی افزود: لازم است در ابتدا کشف نیاز صنعت صورت گیرد  و سپس بر اساس آن، طرح و برنامه‌ریزی برای رفع این نیاز ارائه شود.

وی اضافه کرد: طرح‌های ارائه شده باید حاصل نیازسنجی صورت گرفته و متناسب با مزیت‌های استان بوشهر به عنوان پایتخت انرژی کشور باشد.

مدیرعامل پالایشگاه نهم پارس جنوبی ادامه داد: لازم است در صنایع پیرامونی پایین دست، کناردست و بالادست خلق صنعت و فناوری صورت گیرد تا پس از اشباع نیاز، صنایع جانبی نفت، گاز و پتروشیمی بتوانند مولّد دانش، محصول و توسعه‌دهنده تکنولوژی باشند.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *