اخبار داغ

شیطنت دوباره جمهوری خواهان برای تحریم خط لوله گاز روسیه

گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا از دولت بایدن خواستند تا دوباره تحریم هایی را علیه خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا موسم به نورد استریم ۲ اعمال کند. به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، به نقل از اسپوتنیک، در حالی که دولت آمریکا تا کنون در دو مرحله پروژه خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا […]

اشتراک گذاری
19 اسفند 1399
93 بازدید
کد مطلب : 34408

گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا از دولت بایدن خواستند تا دوباره تحریم هایی را علیه خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا موسم به نورد استریم ۲ اعمال کند.

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، به نقل از اسپوتنیک، در حالی که دولت آمریکا تا کنون در دو مرحله پروژه خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا موسوم به نورد استریم ۲ را تحریم کرده اما گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا باز هم از دولت بایدن خواسته اند تا این خط لوله را تحریم کند.

در واقع گروهی از اعضای کمیته روابط خارجی سنا از آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه امریکا، خواسته اند تا تحریم های جدیدی را علیه نورد استریم ۲ اعمال کند.

این نمایندگان جمهوری خواه طی نامه ای به بلینکن گفته اند که رویکرد سیاسی دولت کنونی آمریکا در مخالفت جدی با ساخت خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا به اقداماتش برای جلوگیری از اتمام این خط لوله همخوانی ندارد.

آنها همچنین در این نامه نسبت به عدم اجرای قانون مصوب تحریم اجباری خط لوله نورد استریم ۲ توسط دولت بایدن که اتفاقا لازم الاجراست ابراز نگرانی کرده اند.

آنها در این نامه خواسته اند که دولت آمریکا درباره عدم تحریم شرکت هایی که به خاطر حضور در پروژه نورد استریم ۲ باید قبلا تحریم می شده اند توضیح داده و شفاف سازی کند.

چند روز پیش هم گروهی ۴۰ نفره از نمایندگان جمهوری خواه مجلس سنا طی نامه ای به بایدن، از وی خواستند که دوباره تحریم هایی را علیه پروژه نورد استریم ۲ اعمال کند. آنها در این نامه مدعی شده اند ساخت این خط لوله که از روسیه به آلمان کشیده شده و بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد خلاف قوانین آمریکاست و زمان زیادی برای اقدام برای جلوگیری از تکمیل آن باقی نماینده است.

منبع:فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *