اخبار داغ

اخرین و جدیدترین امارکرونا اردبیل

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز،وجود کاهش ۱۱ نفری تعداد بیماران بستری در در ۲۴ ساعت گذشته، آمار فوت مبتلایان به کرونا در این استان از روز گذشته ۲ رقمی شده است و بر اساس آخرین آمار اعلام شده در این استان تاکنون یک‌هزار و ۱۳۰ نفر به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست […]

اشتراک گذاری
18 اسفند 1399
90 بازدید
کد مطلب : 33757

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز،وجود کاهش ۱۱ نفری تعداد بیماران بستری در در ۲۴ ساعت گذشته، آمار فوت مبتلایان به کرونا در این استان از روز گذشته ۲ رقمی شده است و بر اساس آخرین آمار اعلام شده در این استان تاکنون یک‌هزار و ۱۳۰ نفر به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، تعداد افراد بدحال مبتلا به کووید .۱۹ بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان اردبیل هم که طی چهار هفته اخیر به طور مستمر افزایش یافته، به ۸۳ نفر رسیده است.

استان اردبیل هم‌اینک در زمینه شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد و بر اساس گزارش رسمی، شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد و بیله‌سوار در وضعیت قرمز و شهرستان‌های گرمی، خلخال، مشکین‌شهر، نمین، نیر، کوثر، سرعین و اصلاندوز در وضعیت نارنجی قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در مصاحبه با خبرنگار ایرنا با اشاره به روند افزایشی و نگران‌کننده شیوع بیماری کرونا در این استان در ادامه موج سوم همه‌گیری کووید .۱۹ گفت: ظرفیت مراکز درمانی استان اردبیل برای پذیرش بیماران کرونایی تکمیل شده است.

دکتر شهرام حبیب‌زاده با اشاره به ترخیص ۵۲ نفر از مبتلایان بستری در مراکز درمانی استان پس از بهبودی نسبی در ۲۴ ساعت گذشته اظهار کرد: کاهش نیافتن تعداد بستری افراد بدحال مبتلا به کرونا نگران‌کننده است.

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل تعداد افراد بستری در مراکز درمانی استان را ۴۷۵ نفر اعلام و بیان کرد: مردم برای کنترل بیماری کرونا باید احتیاط بیشتری کرده و با جدیت بالا، مقررات اعلام شده از جمله استفاده از ماسک را رعایت کنند.

وی همچنین گفت: لازم است که اهالی استان دستورالعمل‌های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی حداقل ۱.۵ متری را رعایت کنند.

دکتر حبیب‌زاده همچنین وضعیت این استان را در زمینه شیوع کرونا، بحرانی خواند و اضافه کرد: با توجه به روند رو به صعود و روزانه شیوع کرونا، همراهی مردم و رعایت پروتکل‌های کنترل این بیماری بسیار ضروری است.

منبع ؛ برنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *