اخبار داغ

ایجاد نمایندگی آموزش عالی در تمام استان ها با محوریت دانشگاه معین

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: آموزش عالی باید در هر استان یک نماینده و به نوعی قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری داشته باشد و بتواند در توسعه فناوری استان‌ها مؤثر باشند. به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز وبه نقل ازخبرگزاری مهر،غلامحسین رحیمی، در نشست شورای مدیریت آموزش عالی استان چهار محال و بختیاری اعلام […]

اشتراک گذاری
17 اسفند 1399
134 بازدید
کد مطلب : 33556

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: آموزش عالی باید در هر استان یک نماینده و به نوعی قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری داشته باشد و بتواند در توسعه فناوری استان‌ها مؤثر باشند.

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز وبه نقل ازخبرگزاری مهر،غلامحسین رحیمی، در نشست شورای مدیریت آموزش عالی استان چهار محال و بختیاری اعلام کرد: دو طرح آمایش بررسی متناسب‌سازی رشته‌ها با نیازهای منطقه و مأموریت گرایی که به یکدیگر پیوسته هستند، در کارگروهی در زیرمجموعه شورای مدیریت آموزش عالی هر استان دنبال شود.

وی با اشاره به طرح تقسیم‌بندی مناطق ۱۰ گانه از سوی وزارت علوم، در راستای مدیریت منطقه‌ای به مناطق اظهار داشت: مقرر شد در هر استان شورای مدیریت آموزش عالی استان تشکیل شود که ریاست آن نیز بر عهده رئیس دانشگاه معین استان است و رؤسای دانشگاه‌های دولتی منطقه، رئیس دانشگاه پیام نور، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای، رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان و نماینده مؤسسات غیردولتی و غیرانتفاعی دیگر اعضای آن هستند و می‌توان رؤسای دانشگاه‌های فرهنگیان و علوم پزشکی را نیز به جلسات شورا دعوت کرد.

وی افزود: دبیرخانه شورا در دانشگاه مادر تشکیل می‌شود و کارگروه‌های مورد نیاز را می‌توان در دانشگاه‌های دیگر استان تشکیل داد.

رحیمی تأکید کرد: می‌خواهیم آموزش عالی با قدرت بیشتری در استان‌ها فعالیت داشته باشد؛ آموزش عالی باید در هر استان یک نماینده و به نوعی قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری داشته باشد و بتواند در توسعه فناوری استان‌ها مؤثر باشند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با اشاره به تدوین برنامه طرح آمایش آموزش عالی تأکید کرد: تا زمانی که این سند، همراه با شرح وظایف و اختیارات آن به دانشگاه‌ها ابلاغ نشود نمی‌توان درباره مدیریت و اجرای آن در بعد استانی تصمیم‌گیری کرد.

وی همچنین مهم‌ترین وظیفه شورای مدیریت آموزش عالی را نوعی ایجاد هماهنگی در آموزش عالی استان، ارتقای کیفیت آموزش عالی، کمک به برنامه‌ریزی ماموریت‌گرا کردن دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پایش سلامت اخلاقی محیط‌های علمی و ایجاد کار گروه مهارت آموزی در دانشگاه‌ها با کمک موسساتی که در حوزه مهارتی کار می‌کنند، عنوان کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *