اخبار داغ

اجرای ۴۲۰۰ متر عملیات حفاری در فاز ۱۱ پارس جنوبی

مدیرعامل گروه پتروپارس گفت: با وجود شرایط جوی نامساعد و ناپایدار زمستانی در خلیج فارس، عملیات حفاری فاز ۱۱ پارس جنوبی با جدیت و بدون وقفه ادامه دارد و تاکنون ۴۱۸۰ متر حفاری انجام شده است. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز ، حمیدرضا مسعودی اظهار کرد: عملیات حفاری فاز ۱۱ پارس جنوبی از ۲۴ […]

اشتراک گذاری
17 اسفند 1399
112 بازدید
کد مطلب : 33421

مدیرعامل گروه پتروپارس گفت: با وجود شرایط جوی نامساعد و ناپایدار زمستانی در خلیج فارس، عملیات حفاری فاز ۱۱ پارس جنوبی با جدیت و بدون وقفه ادامه دارد و تاکنون ۴۱۸۰ متر حفاری انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز ، حمیدرضا مسعودی اظهار کرد: عملیات حفاری فاز ۱۱ پارس جنوبی از ۲۴ آذر آغاز و تاکنون ۴۱۸۰ مترعملیات حفاری روی چاه‌های فاز ۱۱ انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه به‌منظور دستیابی به تولید زودهنگام از آخرین فاز پارس جنوبی، حفاری‎ها در دو مرحله انجام می‎شود، افزود: در مرحله نخست یک چاه توصیفی و سه چاه تولیدی، حفاری و تکمیل می‎شود و در ادامه پس از نصب سکوی تولیدی، هشت چاه دیگر حفاری و تکمیل خواهند شد.

مدیرعامل گروه پتروپارس با بیان اینکه خوشبختانه نصب لوله‎های هادی و سیمانکاری حفره ۳۲ اینچ ۱۲ حلقه چاه و همچنین نصب لوله جداری و سیمانکاری حفره ۲۴ اینچ سه حلقه چاه تکمیل شده است، بیان کرد: هم‌اکنون عملیات حفاری حفره ۲۴ اینچ چاه چهارم آغاز شده است.

مسعودی با تأکید بر اینکه ملاک عمل پتروپارس استفاده حداکثری از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی است، گفت: تاکنون صددرصد قراردادهای مطالعات اولیه و سرویس‎های عمومی، ۵۰ درصد خریدهای زیرسطحی و روسطحی و صددرصد قرارداد پیمانکاران زیرسطحی و روسطحی با شرکت‎ها و تأمین‎کنندگان داخلی بسته شده که به این ترتیب به اشتغال‌زایی حدود ۵۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و حدود ۲۰۰۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم انجامیده است.

منبع:شانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *