اخبار داغ

نگاه فرهنگی و هنری کانونهای مساجد، مهمترین عامل جذب جوانان و نوجوانان به مساجد است.

حجت الاسلام معتمدی در پیامی به مناسبت ١٨ اسفند سالروز تأسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد گفت: نگاه فرهنگی و هنری این کانونها که منبعث از رویکردهای حاکم بر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، از مهمترین عوامل جذب جوانان و نوجوانان امروزی به مساجد است. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، حجت الاسلام و المسلمین […]

اشتراک گذاری
16 اسفند 1399
45 بازدید
کد مطلب : 33342

حجت الاسلام معتمدی در پیامی به مناسبت ١٨ اسفند سالروز تأسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد گفت: نگاه فرهنگی و هنری این کانونها که منبعث از رویکردهای حاکم بر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، از مهمترین عوامل جذب جوانان و نوجوانان امروزی به مساجد است. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، حجت الاسلام و المسلمین « رمضان علی معتمدی » با صدور پیامی، ١٨ اسفندماه بیست و هشتمین سالروز تأسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد را تبریک گفت. متن کامل پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان به شرح زیر است:

مسجد در دین اسلام نه فقط مختص عبادت پروردگار یکتا، بلکه در کنار آن، همواره محلی برای اجتماع مسلمانان برای رتق و فتق امور اجتماعی بوده است؛ چرا که اهمیت زندگی اجتماعی فرد مسلمان که از احکام اسلامی به ویژه در فقه شیعه مشهود است مهمترین وجه افتراق آئین مبین اسلام با سایر ادیان است ، از این منظر، ضروری است زندگی فردی و جمعی مسلمانان در کنار و در تعادل با هم سازماندهی شود.

مساجد به عنوان گسترده ترین اماکن فرهنگی و مذهبی جامعه اسلامی با داشتن شبکه مویرگی در دورترین نقاط کشور، مهمترین و بهترین ابزار برای این منظور و تاثیرگذاری فرهنگی و هنری در جامعه و رسیدن به عدالت در توزیع امکانات فرهنگی و هنری هستند.کانون های فرهنگی و هنری مساجد که با ابتکار و دوراندیشی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در اوایل دهه هفتاد ایجاد شده اند، در کنار همفکریها و رهنمودهای ائمه جماعات و مراکز بسیج، به یکی از ارکان اصلی اشاعه فرهنگ ناب اسلامی و توحیدی تبدیل شده اند.

نگاه فرهنگی و هنری این کانونها که منبعث از رویکردهای حاکم بر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، یکی از مهمترین عوامل جذب جوانان و نوجوانان امروزی به مساجد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *