اخبار داغ

تولید بیش از ۸ میلیارد متر مکعب گاز در پالایشگاه اول پارس جنوبی

به گزارش پایگاه خبریتجهیز نیوز و به نقل از شانا ، مهرداد عبدی در این باره گفت: پالایشگاه اول یکی از پالایشگاه‌های راهبردی و مهم مجتمع گاز پارس جنوبی با تکیه بر دانش فنی و بومی، حدود ۵ درصد از کل سبد تولید مجتمع گاز پارس جنوبی را به خود اختصاص داده است.

اشتراک گذاری
16 اسفند 1399
114 بازدید
کد مطلب : 33347

مدیر پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی اعلام کرد که این مجموعه به‌عنوان یکی از حیاتی‌ترین پالایشگاه‌های مجتمع، از ابتدای سال تاکنون بیش از ۸.۷ میلیارد مترمکعب گاز تولید و فرآورش کرده است.

به گزارش پایگاه خبریتجهیز نیوز و به نقل از شانا ، مهرداد عبدی در این باره گفت: پالایشگاه اول یکی از پالایشگاه‌های راهبردی و مهم مجتمع گاز پارس جنوبی با تکیه بر دانش فنی و بومی، حدود ۵ درصد از کل سبد تولید مجتمع گاز پارس جنوبی را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: این مجموعه به‌عنوان یکی از پالایشگاه‌های پیشرو در اقتصاد کشور و فعال در این حوزه، تلاش می‌کند با ارائه و به اشتراک گذاشتن موفقیت‌های خود به‌ویژه در حوزه فرآیندهای تولید، مدیریت انرژی و حمایت از ساخت داخل، بتواند سهم خود را در شکوفایی ایران اسلامی با پشتوانه دانش ایرانی و همت و مسئولیت‌پذیری کارکنان و متخصصان خود ادا کند.

مدیر پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی تصریح کرد: از اقدام‌های مهم و راهبردی که با نگاه ملی و برای نخستین‌بار در کشور و در پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی بهره‌برداری شد، تولید ماده بودارکننده است.

عبدی ادامه داد: امسال با افزایش ظرفیت تولید ماده بودارکننده، با طراحی داخلی و ایجاد تغییر در فرآیند با همت متخصصان و کارکنان داخلی این پالایشگاه، درخشش دیگری در رشد و شکوفایی محقق و بیش از ۵۱۷ هزار تن از این محصول (ماده بودارکننده) تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۸، ۱۵۳ درصد افزایش تولید داشته است.

وی تاکید کرد: با تولید این محصول بسیار مهم برای نخستین‌بار در کشور به‌طور کامل از واردات آن بی‌نیاز شدیم.

مدیر پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی به دیگر اقدام‌های مهم امسال در این مجموعه اشاره کرد و گفت: تعویض کاتالیست واحد بازیافت گوگرد، تعویض مولکولارسیو بسترهای واحد مرکاپتان‌زدایی ردیف اول گازی، انجام تعمیرات اساسی بدون حادثه ناتوان‌کننده، انجام PPMهای دوره‌ای، روزآمد کردن سامانه کنترل کمپرسور صادرات گاز و کمپرسور OFF GAS از جمله اقدام‌های مهم و اساسی امسال است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *