اخبار داغ

استقلال تهران فولاد خوزستان تقابل پایتخت‌نشینان با دیار آفتاب سوزان یکی برای اثبات دیگری برای باقی ماندن در بالای جدول

استقلال تهران فولاد خوزستانتقابل پایتخت‌نشینان با دیار آفتاب سوزانیکی برای اثبات دیگری برای باقی ماندن در بالای جدولابراهیم متین‌سیرت به گزارش عادل سعیدی پور سردبیر پایگاه خبری تجهیز نیوز؛ هفته‌ی هفدهم لیگ برتر فوتبال روز شنبه ۱۶ اسفند در حالی آغاز می‌شود که، سازمان لیگ در حرکتی جالب هشت دیدار را در یک روز برنامه‌ریزی […]

اشتراک گذاری
15 اسفند 1399
150 بازدید
کد مطلب : 33181

استقلال تهران فولاد خوزستان
تقابل پایتخت‌نشینان با دیار آفتاب سوزان
یکی برای اثبات دیگری برای باقی ماندن در بالای جدول
ابراهیم متین‌سیرت

به گزارش عادل سعیدی پور سردبیر پایگاه خبری تجهیز نیوز؛ هفته‌ی هفدهم لیگ برتر فوتبال روز شنبه ۱۶ اسفند در حالی آغاز می‌شود که، سازمان لیگ در حرکتی جالب هشت دیدار را در یک روز برنامه‌ریزی کرده است، بدعتی کم‌نظیر که فقط در سه دیدار آخر لیگ انجام می‌شد. البته از فدراسیونی که ماههاست، در کشمکش انتخاب رئیس به سر می‌برد و کمتر از یک هفته، رئیس خود را شناخته است، چنین برنامه‌ریزی بعید نیست.

دو تیم استقلال تهران و فولاد خوزستان در حالی به مصاف یکدیگر می‌روند که در رده‌بندی جدول لیگ برتر، با اختلاف یک امتیاز همسایه یکدیگر هستند‌. تیم استقلال تهران با کسب ۲۷ امتیاز رده‌ی سوم و فولاد خوزستان با یک امتیاز کمتر در رده‌ی چهارم قرار دارد. همین اختلاف کم، به جذابیت‌های این دیدار می‌افزاید.

شرایط پایتخت‌نشین کمی متفاوت از گذشته است. کنار گذاشتن محمود فکری و بازگشت سه‌باره‌ی فرهاد مجیدی، می‌تواند از جهات مختلف حائز اهمیت باشد. این تیم چندین سال است، طعم قهرمانی را نچشیده است و هواداران متعصب، بیش از این تحمل بدون جام بودن را ندارند. به نظر می‌رسد، قراداد دو سال و نیمه‌ی مجیدی با استقلال تهران، حکایت از برنامه دراز مدت این‌ مربی جوان دارد.

در سوی دیگر میدان، فولاد خوزستان با حفظ کادر مربیگری سال گذشته و به خدمت گرفتن بازیکنان تاثیر‌گذار، جایگاهش را در بالای جدول حفظ کرده است. شاگردان نکونام تا اینجای لیگ نتایج قابل قبولی کسب کرده‌اند و اگر مهاجمان این تیم در زدن ضربان آخر کنی دقت بیشتر به خرج می‌دانند،‌ بدون‌ شک این تیم امتیازات بیشتری کسب می‌کرد. فولاد خوزستان همیشه فوتبال زیبا ارائه می‌کند و هیچگاه به دنبال ضد فوتبال و حفظ نتیجه نبوده. فوتبال روان و استفاده از نقاط مختلف زمین، باعث شده،‌ رقبا حساب ویژه‌ای بر روی تیم فولاد باز کنند.

تغییر مربی برای کسب نتیجه، روالی تکراری تیم‌های ایرانی است. از این‌حیث تیم‌های بزرگ و پرطرفدار همیشه با اختلاف در صدر بودند. امتیازات بازی‌های باقیمانده استقلال،‌ بسیار حیاتی هستند. هر امتیازی که از دست برود، این تیم را چند قدم از کسب قهرمانی لیگ دور می‌کند.

در طرف مقابل فولاد خوزستان که امسال یکی از نمایندگان کشور در لیگ قهرمانان آسیا است، می‌خواهد، با کسب نتیجه در میان تیم‌های صدر جدول باقی بماند و برای سال آینده بازهم در میان تیم‌های آسیایی جای گیرد.
دیدار رفت این دو تیم به برتری دو بر یک فولاد خوزستان همراه بود.

قضاوت این دیدار که فرداد(شنبه) ساعت: ۱۷:۳۰ در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود بر عهده‌ی کمیل غلامی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *