اخبار داغ

هشداردبیرکل اوپک نسبت به سقوط بازارنفت

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز،کل سازمان اوپک گفته است که بازار در وضعیت کنونی با تعادل میان عرضه و تقاضا همراه است اما در صورت وقوع موج جدیدی از بیماری کرونا ممکن است تقاضا رو به سقوط رفته و اوضاع به وضعیت سال گذشته برگردد. او همچنین گفته است که وضعیت بازار نفت به نسبت […]

اشتراک گذاری
14 اسفند 1399
47 بازدید
کد مطلب : 32993

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز،کل سازمان اوپک گفته است که بازار در وضعیت کنونی با تعادل میان عرضه و تقاضا همراه است اما در صورت وقوع موج جدیدی از بیماری کرونا ممکن است تقاضا رو به سقوط رفته و اوضاع به وضعیت سال گذشته برگردد. او همچنین گفته است که وضعیت بازار نفت به نسبت آنچه که سال گذشته بر آن جاری بود بسیار متفاوت است و این تفاوت محصول کنترل بیماری کرونا در بسیاری از کشورها و احیای مجدد تقاضا برای نفت است. بارکیندو این سخنان را در آستانه نشست جدید اعضای اوپک مطرح کرده است. این نشست قرار است روز ۵ شنبه برگزار شود. پس از پایان نشست هفته گذشته کمیته وزارتی اعضای اوپک بیانیه ای صادر شد و بر اساس آن نسبت به خوش بینی های موجود در بازار هشدار داده شده بود. در این بیانیه آمده بود که اگرچه بازار نفت به دنبال بازگشت تقاضا وضعیت با ثباتی پیدا کرده است اما نشانه های تزلزل هنوز به طور کامل از میان نرفته است . دبیرکل اوپک همچنین پیش‌ بینی کرده است که تا پایان سال جاری میلادی ۵.۸ میلیون بشکه نفت در روز به میزان تقاضا برای نفت اضافه شود. بر این اساس مجموعاً میزان تقاضا برای نفت در روز به رقم ۹۶ میلیون بشکه نفت خواهد سید که در قیاس با میزان تقاضا برای نفت در سال ۲۰۱۹ یعنی زمان قبل از شیوع ویروس کرونا همچنان ۴ملیون بشکه نفت درروزکمتراست.

بارکیندو گفته است توسعه اقتصاد جهانی و به ویژه افزایش چرخه فعالیت در کشورهای آسیایی مهم ترین عامل افزایش تقاضا برای نفت در سال ۲۰۲۱ است و به همین دلیل اگر در این کشورها مجددا شاهد رویش موج جدیدی از بیماری کرونا باشیم بازار برای چندمین بار لطمه خواهد خورد. وی تاکید کرده است بسیاری از کشورها در حال توزیع واکسن کرونا در میان مردمان خود هستند اما در مقابل شمار قابل توجهی از کشورهای جهان به ویژه دولت های در حال توسعه از واکسن محروم هستند که این موضوع می تواند خطر درگیری موج جدیدی از ویروس کرونا را افزایش دهد.

منبع؛نفت خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *