اخبار داغ

مصرف گاز در استان اردبیل ۱۰ درصد افزایش یافت

 مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: میزان مصرف گاز طبیعی در ۱۱ ماه سال‌جاری در این استان ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است. به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، سردار اسماعیلی بیان کرد: ۲ میلیارد و ۶۸۷ میلیون مترمکعب گاز در ۱۱ ماه سال‌جاری در بخش‌های خانگی، تجاری و صنعتی استان […]

اشتراک گذاری
14 اسفند 1399
127 بازدید
کد مطلب : 32891

 مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: میزان مصرف گاز طبیعی در ۱۱ ماه سال‌جاری در این استان ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، سردار اسماعیلی بیان کرد: ۲ میلیارد و ۶۸۷ میلیون مترمکعب گاز در ۱۱ ماه سال‌جاری در بخش‌های خانگی، تجاری و صنعتی استان اردبیل مصرف شده که شامل یک میلیارد و ۸۰۳ میلیون مترمکعب در بخش خانگی و صنعتی و ۸۸۴ میلیون مترمکعب گاز در نیروگاه سیکل ترکیبی بوده است.

وی این افزایش را ناشی از برودت شدید هوا و اضافه شدن مشترکان جدید به شبکه توزیع گاز طبیعی در استان اردبیل دانست و افزود: بخش خانگی و صنعتی با ۱۱۱ میلیون متر مکعب رشد و بخش نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل با ۱۲۸ میلیون متر مکعب رشد مصرف گاز نسبت به سال گذشته روبه‌رو بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل در ادامه به بهره‌مندی ۵۷ واحد صنعتی عمده و جزء از گاز طبیعی در سال‌جاری اشاره و اظهار کرد: این استان با توجه به ظرفیت‌های کشاورزی، معدنی، وجود شهرک‌های صنعتی و صنایع تبدیلی گسترده در جایگزینی گاز طبیعی با سوخت‌های فسیلی عملکرد مناسبی داشته است.

وی با اشاره به خدمات‌رسانی شرکت گاز استان اردبیل به یک هزار و ۵۰۱ واحد صنعتی عمده و جزء ادامه داد: یک هزار و ۲۲۸ واحد صنعتی از این تعداد به عنوان مصرف‌کننده جزء و ۲۷۳ واحد صنعتی نیز به عنوان مصرف‌کننده عمده فعالیت دارند.

اسماعیلی تشریح کرد: افتتاح طرح گازرسانی به فاز ۲ محور صنعتی پارس‌آباد در دهه فجر امسال از نظر جایگزینی گاز طبیعی با سوخت‌های فسیلی در صنایع و کارخانه‌های مستقر در این شهرک صنعتی (که در مساحتی بیش از ۵۰ هکتار ایجاد شده است) اهمیت بسزایی دارد.

وی همچنین جایگزینی گاز طبیعی با سوخت‌های فسیلی در صنعت حمل و نقل را از مهمترین رویکردهای شرکت گاز استان اردبیل برشمرد و گفت: در حال حاضر تعداد ۶۹ جایگاه سی‌ان‌جی در این استان وجود دارد که مشغول خدمت‌رسانی هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل با تاکید بر اینکه در فصل‌های سرد سال اولویت مصرف گاز با بخش خانگی و تلاش برای تامین گاز پایدار و جلوگیری از افت فشار است، از مشترکان درخواست کرد با صرفه‌جویی حداکثری در این زمینه همراهی کنند.

وی مجموع علمک نصب شده گاز در سطح استان اردبیل را ۲۴۱ هزار و ۲۷۶ مورد اعلام کرد و یادآور شد: با جذب ۱۲ هزار و ۲۴۰ مشترک جدید در بخش خانگی و تجاری در سال‌جاری، مشترکان گاز طبیعی در این استان به بیش از ۵۰۲ هزار مشترک رسیده است.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *