اخبار داغ

معاون سازمان تأمین اجتماعی :ارائه خدمات غیرحضوری ۳۰۷۰ در کارگزاری ها رایگان است

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، مهرداد قریب در جلسه رونمایی از خدمات جدید غیرحضوری که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور مدیران استانی برگزار شد، گفت: امروز پرداخت برخط بدهی و احتساب آنی واریزی در حساب کارفرما و تقسیط غیرحضوری و نظام مند بدهی‌های قبل از صدور اجراییه به عنوان دو خدمت از طرح […]

اشتراک گذاری
12 اسفند 1399
33 بازدید
کد مطلب : 31948

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، مهرداد قریب در جلسه رونمایی از خدمات جدید غیرحضوری که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور مدیران استانی برگزار شد، گفت: امروز پرداخت برخط بدهی و احتساب آنی واریزی در حساب کارفرما و تقسیط غیرحضوری و نظام مند بدهی‌های قبل از صدور اجراییه به عنوان دو خدمت از طرح ۳۰۷۰ ویژه کارفرمایان و پیمانکاران رونمایی شد.

وی افزود: تا امروز از ۳۰ خدمت غیرحضوری پر مراجعه سازمان تأمین اجتماعی ۲۵ خدمت رونمایی شده و در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

قریب اظهار داشت: یکی از اولویت‌های اساسی سازمان تأمین اجتماعی در سال جاری به ویژه در شش ماه دوم امسال در حوزه بیمه‌ای، طرح ۳۰۷۰ است که با تلاش همکاران این طرح در حال پیشبرد است.

وی با اشاره به فراهم شدن امکان ارائه خدمات غیرحضوری طرح ۳۰۷۰ توسط کارگزاری‌های سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: بخشنامه این خدمت، نهم اسفند توسط سالاری، مدیرعامل این سازمان ابلاغ شد. براین اساس، بیمه شدگان، مستمری بگیران و کارفرمایانی که به هر علت قادر به استفاده از سامانه الکترونیکی این سازمان نیستند می‌توانند با مراجعه به کارگزاری‌ها خدمات خود را دریافت کنند.

معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: خدمات طرح ۳۰۷۰ که در کارگزاری‌ها ارائه می‌شود برای بیمه شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان رایگان است و هیچ هزینه‌ای از آنها دریافت نمی‌شود و وجوه آنها را سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌کند.

قریب افزود: تاکید سازمان تأمین اجتماعی استفاده مخاطبان از خدمات غیرحضوری است و آنها در هرساعتی از منزل و محل کار می‌توانند به سامانه غیرحضوری این سازمان مراجعه و خدمات را دریافت کنند. اما برای آن دسته از بیمه شدگان که قادر به استفاده از این امکانات نیستند به مدت شش ماه می‌توانند با مراجعه به کارگزاری از این خدمات برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه جمعیت تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی گسترده و دارای تنوع فراوانی است، گفت: برای اینکه استفاده از خدمات غیرحضوری فرهنگ سازی و به صورت مطلوب اطلاع رسانی شود بیمه شدگان در مهلت تعیین شده می‌توانند از این امکان جدید برخوردار شوند و به مرور به استفاده کنندگان از خدمات غیرحضوری بپیوندند.

معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: طبیعی است هر طرح جدید به مرور زمان بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرد. در حال حاضر ۹۸ درصد کارفرمایان لیست حق بیمه را اینترنتی ارسال و پرداخت می‌کنند در صورتی که در زمان آغاز طرح این رقم قابل توجه نبود.

قریب با اشاره به اینکه به صورت مرتب و منظم مسائل و اشکالات طرح ۳۰۷۰ احصاء و رصد می‌شود، گفت: این مشکلات در جلسات با حضور مدیران و کارشناسان مربوطه به بحث گذاشته می‌شود و برای رفع آنها تلاش می‌شود. برای پیشرفت طرح ضمن رفع مسائل آن باید اصلاح فرایندها را مدنظر داشته باشیم.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *