اخبار داغ

مرگ چهار اردبیلی بر اثر گازگرفتگی

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان اردبیل گفت: در دو هفته اخیر چهار نفر از اهالی استان اردبیل بر اثر گازگرفتگی فوت کردند. مجیدمجمدغریبانی در  حاشیه جلسه مدیران بخش بهداشت و درمان در اردبیل در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همه‌ ساله با فرا رسیدن فصل سرما و افزایش مصرف گاز، […]

اشتراک گذاری
12 اسفند 1399
112 بازدید
کد مطلب : 32048

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان اردبیل گفت: در دو هفته اخیر چهار نفر از اهالی استان اردبیل بر اثر گازگرفتگی فوت کردند.

مجیدمجمدغریبانی در  حاشیه جلسه مدیران بخش بهداشت و درمان در اردبیل در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همه‌ ساله با فرا رسیدن فصل سرما و افزایش مصرف گاز، با بی‌احتیاطی برخی از همشهریان حوادث ناگواری را شاهد هستیم که امسال این حوادث به مراتب بیشتر از سال‌های گذشته بوده است.

وی تصریح کرد: به دنبال بی‌احتیاطی برخی از همشهریان در استفاده صحیح از وسایل گازسوز، مرگ و میر ناشی از گازگرفتگی و همچنین مسمومیت‌هایی که از منوکسید کربن گریبان همشهریان را می‌گیرد بیش از گذشته نمود و بروز پیدا کرده که ضرورت دارد مراقبت‌ها و آگاهی‌بخشی به مردم بیش از گذشته انجام شود.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان اردبیل گفت: متأسفانه در حوادث دو هفته اخیر اصلی‌ترین عامل گازگرفتگی و مسمومیت ناشی از منوکسید کربن بی‌احتیاطی اعضای خانواده‌ها بوده که بهتر است در استفاده از وسایل گازسوز موارد ایمنی و همچنین جانب احتیاط مراعات شده و مد نظر قرار گیرد.

غریبانی افزود: برای یک استان کوچکی مانند اردبیل افزایش حوادث ناشی از گازگرفتگی و استنشاق منوکسید کربن با آمار بالا بسیار نگران‌کننده است که ضرورت دارد عموم هموطنان موارد ایمنی را در این حوزه به دقت رعایت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: همکاران ما در مرکز فوریت‌های پزشکی با حضور به موقع در محل بروز حوادث سعی می‌کنند تا حادثه‌دیدگان را به بیمارستان منتقل کنند که در ۲۴ ساعت گذشته شش نفر به دنبال مسمومیت ناشی از گاز خطرناک منوکسید کربن به بیمارستان منتقل شده و مراحل مداوای این افراد در حال انجام است.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان اردبیل اضافه کرد: همه این شش نفر از مرگ حتمی نجات پیدا کردند و عملیات احیا و مداوای آنها در حال انجام است.

منبع : ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *