اخبار داغ

طراحی پهپاد موتور سوار!

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، ثبت اختراع جدید شرکت “هوندا” یک سیستم پهپادی مبتنی بر موتورسیکلت است که این پهپاد به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند به تنهایی مسیر خود را برای بازگشت به موتور سیکلت پیدا کند. شرکت ژاپنی “هوندا”(Honda) همیشه به نوآوری، مهندسی برخی از ربات‌های بسیار جذاب و حتی باتری‌های […]

اشتراک گذاری
12 اسفند 1399
46 بازدید
کد مطلب : 31783

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، ثبت اختراع جدید شرکت “هوندا” یک سیستم پهپادی مبتنی بر موتورسیکلت است که این پهپاد به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند به تنهایی مسیر خود را برای بازگشت به موتور سیکلت پیدا کند.

شرکت ژاپنی “هوندا”(Honda) همیشه به نوآوری، مهندسی برخی از ربات‌های بسیار جذاب و حتی باتری‌های قابل تعویض مشهور است. اکنون هم به نظر می‌رسد با توجه به درخواست ثبت اختراعی که این شرکت به تازگی ثبت کرده است، برنامه‌های جدیدی برای توسعه یک پهپاد موتور سوار دارد.

تصاویر این اختراع نشان دهنده یک پهپاد است که بر پشت موتورسیکلت سوار می‌شود و قابلیت آزاد شدن و پرواز از پشت موتورسیکلت و سپس در صورت نیاز به شارژ مجدد، توانایی بازگشت خودکار به آن را دارد. آنچه هنوز مشخص نیست این است که این پهپاد دقیقا برای چه کار یا کارهایی استفاده خواهد شد؟

امروزه می‌توان از پهپادها برای همه منظوری از فیلم‌سازی گرفته تا نظارت استفاده کرد، اگرچه تصور اینکه هوندا برنامه‌ها و کاربردهای نظامی را برای این اختراع در نظر داشته باشد، بسیار دور از ذهن است.

این درخواست ثبت اختراع نشان می‌دهد که این پهپاد می‌تواند به تنهایی پرواز کند و بدون اینکه موتورسوار برای کنترل پهپاد ملزم به پیاده شدن از موتورسیکلت یا حتی حواس پرتی از رانندگی شود، به موتورسیکلت برگردد. این ویژگی بسیار جالبی است که می‌توان از آن برای عکس‌برداری و فیلم‌سازی استفاده کرد.

یکی دیگر از کاربردهای بالقوه‌ای که می‌توانیم برای این اختراع تصور کنیم این است که پهپاد جلوتر از موتورسیکلت حرکت کند و به راننده بگوید که کدام مسیرها ترافیک بیشتری دارند و از کدام مسیر برود بهتر است. بنابراین موتورسوار می‌تواند مسیرهای با ترافیک کم را انتخاب کند.

با این حال این امر به کلاه ایمنی خاصی دارد که بتواند از پهپاد پیام دریافت کند و تاکنون چنین اختراعی ثبت نشده است. ضمن اینکه بعید است که شرکت “هوندا” یک پهپاد را فقط برای تشخیص ترافیک در نظر بگیرد.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *