اخبار داغ

روحانی: صنعت پتروشیمی در سال‌های تحریم ما را یاری کرد

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز ، رئیس‌جمهوری اظهار کرد: در این سال‌هایی که در جنگ اقتصادی بودیم و در تحریم قرار داشتیم یکی از جاهایی که به کمک ما آمد صنعت پتروشیمی بود. دکتر حسن روحانی، امروز (دوشنبه، ۱۱ اسفندماه) در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت نفت گفت: امروز پنجاه‌وسومین برنامه افتتاح ماست، البته […]

اشتراک گذاری
12 اسفند 1399
105 بازدید
کد مطلب : 31987

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز ، رئیس‌جمهوری اظهار کرد: در این سال‌هایی که در جنگ اقتصادی بودیم و در تحریم قرار داشتیم یکی از جاهایی که به کمک ما آمد صنعت پتروشیمی بود.

دکتر حسن روحانی، امروز (دوشنبه، ۱۱ اسفندماه) در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت نفت گفت: امروز پنجاه‌وسومین برنامه افتتاح ماست، البته آیین افتتاح‌ها را پنجشنبه‌ها برگزار می‌کنیم، در پایان سال وقت اندک است و آن‌قدر پنجشنبه نداریم، بنابراین روزهای دیگر را هم اضافه کردیم که برنامه‌های ما افتتاح شود.

صنایع نفت و پتروشیمی برای ما بسیار حائز اهمیت است

وی با بیان اینکه صنایع نفت و پتروشیمی برای ما بسیار حائز اهمیت است، افزود: نفت در تاریخ ما به‌عنوان صنعتی سیاسی- اقتصادی گره خورده است، بار بودجه در سال‌های پیش بر دوش این صنعت بوده و در سال‌های اخیر به‌ویژه امسال ما تقریباً اتکایی به نفت نداشتیم و کشور با کمترین اتکا به نفت اداره شده است.

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: در سال ۹۸ و ۹۷ کشور با اتکای بسیار کم به نفت اداره شد، در واقع بودجه کشور که به‌طور میانگین در دولت گذشته ۷۰ یا ۸۰ میلیارد دلار و در بعضی از سال‌ها بالای ۱۰۰ میلیارد به نفت متکی بود در این دولت کشور با کمترین اتکا به بودجه نفت اداره شده است.

روحانی عنوان کرد: بخش بزرگی از بودجه ما در تاریخ ایران، از زمانی که نفت کشف شده است، صنعت کشور، فعالیت‌های اقتصادی کشور و بسیاری از پروژه‌های عمرانی به نفت متکی بوده است، از این رو نفت یک صنعت مهم و عظیم است و همین امروز اگر شیر نفت و گاز بسته شود همه فعالیت‌ها متوقف می‌شود و از حمل‌ونقل گرفته تا دیگر صنایع کل، برق کشور و بسیاری از فعالیت‌ها و خدمات متکی به نفت و گاز و میعانات با مشکل روبه‌رو می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه این درست است که بودجه جاری باید از نفت جدا شود، گفت: صنعت نفت مهم‌ترین صنعت کشور است و بقیه صنعت‌ها و خدمات کشور وابسته به این صنعت هستند، بنابراین نباید اهمیت این صنعت را از یاد ببریم.

منبع :شانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *