اخبار داغ

بیشترین سهم اقتصاد مقاومتی شرکت گاز به‌عهده خراسان رضوی است

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز ، تأمین امنیت انرژی با توجه به نقش حیاتی آن در استمرار توسعه سیاسی و اقتصادی کشورها، از جمله محورهای مهم راهبرد مدون کشورهای جهان است. در این میان گاز طبیعی یکی از منابع باارزش تأمین انرژی است که افزون بر نقش گرمابخشی، از ارکان تولید و رشد صنعتی […]

اشتراک گذاری
12 اسفند 1399
103 بازدید
کد مطلب : 32298

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز ، تأمین امنیت انرژی با توجه به نقش حیاتی آن در استمرار توسعه سیاسی و اقتصادی کشورها، از جمله محورهای مهم راهبرد مدون کشورهای جهان است. در این میان گاز طبیعی یکی از منابع باارزش تأمین انرژی است که افزون بر نقش گرمابخشی، از ارکان تولید و رشد صنعتی کشورهاست. گسترش شبکه‌های گاز از عناصر اصلی عدالت اجتماعی است که در توسعه مناطق محروم و کاهش دغدغه روستاییان و حتی افزایش شاخص‌های سلامت در مناطق محروم هم مؤثر است.

گازرسانی به روستاهای خراسان رضوی، افزون بر ایجاد سهولت در زندگی روزمره ساکنان، توسعه صنایع کوچک و اشتغال و تولید روستایی را در پی داشته و سبب مهاجرت معکوس و ماندگاری روستاییان شده است. عملکرد شرکت گاز خراسان رضوی در حوزه گازرسانی شهری، روستایی و صنعتی به‌ویژه در هشت سال گذشته، نشان از جهشی چشمگیر دارد، به‌گونه‌ای که میانگین بهره‌مندی خانوار شهری و روستایی استان از ۵۶ درصد در ابتدای دولت‌های یازدهم و دوازدهم به ۹۸ درصد در سال ۹۹ رسیده است، همچنین با مصوبه شورای اقتصاد مبنی بر مجوز سرمایه‌گذاری شرکت گاز برای بهره‌مندی صنایع، شاهد اقدام‌های قابل‌توجه در حوزه گازرسانی به صنایع استان هستیم.

منبع :شانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *