اخبار داغ

بومی‌سازی بیش از ۵ هزار قطعه در پالایشگاه بندرعباس

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز ، به‌منظور حمایت از ساخت داخل، تاکنون بیش از ۵ هزار قطعه پالایشگاهی با تکیه بر توان داخلی در شرکت پالایش نفت بندرعباس بومی‌سازی شده است. صنعت نفت همواره به‌عنوان بزرگ‌ترین بخش اقتصادی کشور شناخته می‌شود و از طریق توسعه تعاملات بین‌المللی، نقشی مؤثر در پیشبرد اهداف دیپلماسی اقتصادی […]

اشتراک گذاری
12 اسفند 1399
131 بازدید
کد مطلب : 32311

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز ، به‌منظور حمایت از ساخت داخل، تاکنون بیش از ۵ هزار قطعه پالایشگاهی با تکیه بر توان داخلی در شرکت پالایش نفت بندرعباس بومی‌سازی شده است.

صنعت نفت همواره به‌عنوان بزرگ‌ترین بخش اقتصادی کشور شناخته می‌شود و از طریق توسعه تعاملات بین‌المللی، نقشی مؤثر در پیشبرد اهداف دیپلماسی اقتصادی و تضمین امنیت ملی ایفا کرده است. امروزه کشور ما با داشتن ذخایر هیدروکربور مایع (نفت خام، مایعات و میعانات گازی) و ذخایر گازی و با قرار گرفتن در رتبه نخست دنیا از حیث برخورداری از مجموع ذخایر هیدروکربوری، در جایگاه ویژه‌ای از لحاظ امنیت انرژی در جهان قرار دارد. از این رو بدیهی است که صنایع وابسته به نفت و گاز در کشور، از قدمت و اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشد. یکی از مواردی که در پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها در سال‌های اخیر به‌شدت مورد توجه قرار گرفته، بحث بومی‌سازی قطعات، فرآیند مهندسی معکوس و ساخت داخل قطعات است.

منبع :شانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *