اخبار داغ

بازگشت LPG به سبد سوخت کشور هیچ مزیتی برای کشور ندارد

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: بازگشت گاز مایع (LPG) به سبد سوخت و توزیع آن در کشور هیچ مزیت اقتصادی، قیمتی و زیست محیطی برای کشور ندارد.

اشتراک گذاری
12 اسفند 1399
104 بازدید
کد مطلب : 32182

 مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: بازگشت گاز مایع (LPG) به سبد سوخت و توزیع آن در کشور هیچ مزیت اقتصادی، قیمتی و زیست محیطی برای کشور ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، علیرضا صادق آبادی در حاشیه بازدید از بزرگترین کارخانه تولید تامین مخازن سی. ان. جی ادامه داد: افزایش سهم گاز در سبد سوخت کشور در شورای انرژی مصوب شده و منتظر تصویب در هیات وزیران هستیم.
وی افزود: با این اقدام سهم سی. ان. جی در سبد سوخت خودروهای بنزینی، دیزلی و لوکوموتیوها افزایش خواهد داشت.  
صادق آبادی با بیان اینکه گاز طبیعی یکی از مزیت های مهم کشور است، گفت: این مزیت را نمی توان نادیده گرفت زیرا هیچ سوختی از لحاظ اقتصادی و زیست محیطی قابل رقابت در ایران نیست.  
وی با تاکید بر اینکه صدها میلیارد دلار برای ایجاد زیرساخت های لازم برای توسعه شبکه گاز کشور انجام شده است، افزود: اکنون بیش از ۹۰ درصد از جمعیت کشور تحت پوشش شبکه گاز قرار دارند.  
به گفته معاون وزیر نفت،  گاز طبیعی، سوخت ملی است و بیشترین سرمایه گذاری در کشور در این زمینه انجام شده است.  
وی با بیان اینکه در تلاشیم تا سهم گاز به سهم قابل قبولی در سبد سوخت کشور برسد، ادامه داد: رشد مصرف بنزین در کشور باید با سی. ان. جی جایگزین شود در غیر این صورت یکی از بزرگترین ظرفیت های کشور که صادرات بنزین است از دست می رود و مهمترین نقطه قوت در شرایط تحریم به نقطه ضعف تبدیل خواهد شد.  
صادق ابادی تاکید کرد: اقتصادی ترین جایگزین برای بنزین در کشور، سی. ان. جی است.  
وی با اشاره به اینکه با سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری می توان ۲۰ میلیون لیتر بنزین را با سی. ان. جی جایگزین کرد، گفت: در صورتی که اگر بخواهیم ظرفیت پالایش ۲۰ میلیون لیتر بنزین را ایجاد کنیم نیاز به ۱۵ میلیارد دلار سرمایه و ۵ سال زمان است که معادل ۳ پالایشگاه اصفهان، تهران و لاوان …

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *