اخبار داغ

فرمانده آمریکایی: تنها راه مقابله با چین، بازدارندگی رزمی است

یک فرمانده آمریکایی مدعی شد بزرگترین خطری که واشنگتن در منطقه ایندوپاسیفیک با آن مواجه است، فرسایش توان بازدارنگی رزمی در مقابل چین است. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، «آدام فیلیپ دیویدسون» فرمانده نیروهای نظامی آمریکا در واحد فرماندهی «ایندوپاکام» که منطقه راهبردی ایندوپاسیفیک را پوشش می دهد؛ در گفتگو با اندیشکده (AFCEA)، مدعی […]

اشتراک گذاری
12 اسفند 1399
84 بازدید
کد مطلب : 32186

یک فرمانده آمریکایی مدعی شد بزرگترین خطری که واشنگتن در منطقه ایندوپاسیفیک با آن مواجه است، فرسایش توان بازدارنگی رزمی در مقابل چین است.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، «آدام فیلیپ دیویدسون» فرمانده نیروهای نظامی آمریکا در واحد فرماندهی «ایندوپاکام» که منطقه راهبردی ایندوپاسیفیک را پوشش می دهد؛ در گفتگو با اندیشکده (AFCEA)، مدعی لزوم افزایش توان بازدارندگی آمریکا در برابر چین شد.

وی در این باره ادعا کرد: بزرگترین خطری که آمریکا در منطقه ایندوپاسیفیک با آن مواجه است، فرسایش توان بازدارنگی متعارف در مقابل چین است. عدم برخورداری ما از چنین قدرتی، موجب جسورتر شدن چین می شود. به همین دلیل است که نیروهای ستاد مشترک ارتش آمریکا باید در منطقه ایندوپاسیفیک آرایش نظامی داشته باشند که بازدارندگی رزمی معتبری را برای حفاظت از دسترسی آزاد به راه‌های تجاری در آسمان، دریا، زمین، فضا و حوزه سایبری فراهم کنند.

این فرمانده آمریکایی در ادامه ادعاهای خود افزود: باید چین را متقاعد کنیم که هزینه دستابی به اهدافش از طریق نیروی نظامی، بسیار بالا خواهد بود. همچنین باید موضع تهاجمی قدرتمند داشته باشیم که اگر زمانی بازدارندگی شکست خورد، آماده جنگیدن و پیروز شدن باشیم. حضور مداوم از طریق استقرار نیرو و جابجایی آنها، معتبرترین راه برای اثبات جدیت و عزم آمریکا به پکن است حال آنکه همزمان، امنیت متحدان و شرکای خود را نیز تضمین می کنیم.

این در حالی است که آسوشیتدپرس دیروز مدعی شد که چین در حال آماده شدن برای هرگونه تقابل احتمالی با آمریکا است.

ادعا می شود که چین در تدارک افزایش ظرفیت استفاده از موشک‌های بالستیک قاره پیما با قابلیت شلیک از سیلوهای زیر زمینی در راستای تلافی احتمالی هر گونه تهدید نظامی آمریکا است.

منبع : مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *