اخبار داغ

افزایش درصد اشتغال زنان گلستان

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری گلستان با اشاره به ضرورت تحقق عدالت جنسیتی برای رسیدن به توسعە متوازن و همە جانبە گفت: اشتغال زنان گلستان در حوزه مدیریتی از ۴.۱۵ درصد در سال ۹۲ به حدود ۱۵.۱۵ درصد در حال حاضر افزایش یافت. الهه غیناقی اظهار داشت: زنان گلستان ثابت کرده اند که توانمندی و […]

اشتراک گذاری
11 اسفند 1399
116 بازدید
کد مطلب : 31614

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری گلستان با اشاره به ضرورت تحقق عدالت جنسیتی برای رسیدن به توسعە متوازن و همە جانبە گفت: اشتغال زنان گلستان در حوزه مدیریتی از ۴.۱۵ درصد در سال ۹۲ به حدود ۱۵.۱۵ درصد در حال حاضر افزایش یافت.

الهه غیناقی اظهار داشت: زنان گلستان ثابت کرده اند که توانمندی و توانایی لازم برای فعالیت های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را دارند و در برخی رشته ها و حوزه ها نیز پیشتاز هستند.
وی بیان کرد: در حال حاضر اداره ۳۵ مسوولیت رده های ارشد و میانی گلستان بر عهده بانوان است.
وی افزود: یک بانوی گلستانی معاون استاندار، هفت نفر مدیرکل دستگاه های اجرایی، یک نفر رییس حوزه علمیه، ۲ نفر رییس دانشگاه، ۲۱ نفر معاون مدیرکل و سه بانو در شهرهای استان معاون فرماندار هستند.
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری گلستان افزود: همچنین سه بانو به عنوان شهردار، ۲ نفر بخشدار و ۱۴۴ نفر رییس اداره استانی، ۱۶۱ نفر رییس اداره شهرستان و ۴۹۳ نفر از زنان شاغل در دستگاه های اجرایی و دولتی استان در رده مدیریتی پایه و رییس گروه استان مشغول فعالیت هستند.
وی ادامه داد: گلستان به لحاظ رتبه بندی سهم زنان در مسوولیت های مدیریتی کشور در جایگاه هشتم قرار دارد.
۲۰ هزار و ۲۲ بانوی گلستان در دستگاه های اجرایی مشغول به کار هستند. منبع : ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *