اخبار داغ

افتتاح ۳ طرح توانمندسازی زنان استان اصفهان

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده از طریق ویدئو کنفرانس سه طرح توانمندسازی زنان در شهرستان‌های بهارستان، شاهین شهر و فریدن استان اصفهان را افتتاح کرد. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، معصومه ابتکار، معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده روز سه شنبه در حاشیه نشست فرمانداران و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی […]

اشتراک گذاری
11 اسفند 1399
107 بازدید
کد مطلب : 31595

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده از طریق ویدئو کنفرانس سه طرح توانمندسازی زنان در شهرستان‌های بهارستان، شاهین شهر و فریدن استان اصفهان را افتتاح کرد.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، معصومه ابتکار، معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده روز سه شنبه در حاشیه نشست فرمانداران و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی اصفهان با حضور عباس رضایی استاندار اصفهان در استانداری با افتتاح طرح های جاجیم بافی فریدن، احداث باغ بانوان بهارستان و خانه شبانه روزی کودکان و نوجوانان شهر گز گفت: توجه به سلامت، نشاط و ورزش زنان اقدام مهم و سرمایه گذاری ارزشمند برای استان اصفهان است.

او اظهار امیدواری کرد این افتتاح خیر و برکت برای مردم شریف شهرستان بهارستان داشته باشد.

باغ بانوان بهارستان با متراژ ۱۳ هزار مترمربع، ۷۰۰ متر طول مسیر پیاده روی به صورت مارپیچ در فضای سبز ۵۰۰ متر طول مسیر دوچرخه سواری ۱۵۰ مترمربع مساحت ساختمان مدیریت و ۶۰۰ مترمربع زمین ورزشی این مجموعه دارای فضاهای نمایشگاهی زمین بازی کودکان زمین ورزش صبحگاهی، مکان‌های نشیمن، مکان مطالعه، آبنما، استراحتگاه فضای سبز، فضای آموزشی و مدیریتی، حرکت درمانی، مجموعه کامل اسباب بازی است.

باغ بانوان بهارستان

مجموعه باغ بانوان در دریاچه زیتون محیطی بکر و طبیعی در دامنه‌ کوه‌های کلاه قاضی و در کنار مسیر سلامت با امکان پارک ماشین است، احداث همه ابنیه ساختمان در باغ بدون قطع درختان انجام شد و به صورت همزمان توانایی میزبانی ۳۰۰ نفر از بانوان شهر بهارستان را دارد.

کارگاه جاجیم بافی شهر فریدن

این کارگاه واقع در روستای دهق از توابع بخش زنده رود شهرستان فریدن با ۱۲۰ مترمربع و  با ظرفیت اشتغالزایی ۱۰ نفر  که فعالیت آموزشی آن از سال ۹۸ آغاز شده است.

چهار نفر نخ ریسی و رنگرزی به صورت طبیعی این کار را انجام می‌دهند، ایده اصلی آن‌ها تبدیل جاجیم و گلیم به صنایع تبدیلی و کاربردی می‌باشد.

صاحبان این کارگاه ۳۰ میلیون تومان از اداره میراث فرهنگی و ۵۰ میلیون تومان از اداره جهادکشاورزی منطقه وام گرفتند و با هزینه‌ای بالغ بر ۱۲ میلیون تومان سرمایه گذاری اولیه این کار را آغاز کردند و هم اکنون ۳۵ کارآموز دارد.

 خانه شبانه روزی کودکان و نوجوانان شهر گز

این خانه از سال ۹۷ با هدف نگهداری و حمایت از دختران بی سرپرست و بدسرپرست ۱۲ تا ۱۸ سال و با هزار و ۳۲۰ مترمربع زیربنا در چهار طبقه و هر طبقه ۳۳۰ مترمربع است. منبع درآمد این خانه شبانه روزی از یارانه بهزیستی و ماهانه ۷۵۰ هزار تومان است.

اکنون هشت دختر نوجوان در آن نگهداری می‌شوند این مرکز با یارانه بهزیستی و کمک های خیران و مشارکت‌های مردمی نقدی و غیرنقدی اداره می‌شود، از دیگر امکانات پیش بینی شده مرکز سالن ورزشی، اتاق فکر و اتاق ملاقات است که به شرط تامین اعتبار انجام خواهد شد.

منبع : برنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *