اخبار داغ

نشست شورای حکام آژانس، رفتار مسئولانه اعضاء را می‌طلبد

نماینده روسیه در نهادهای بین المللی در وین با توجه به جلسه فردا اعلام کرد: نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، رفتار مسئولانه اعضاء را می طلبد. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در نهادهای بین المللی در وین در پیامی توییتری در خصوص نشست فردا دوشنبه شورای حکام آژانس […]

اشتراک گذاری
10 اسفند 1399
80 بازدید
کد مطلب : 31362

نماینده روسیه در نهادهای بین المللی در وین با توجه به جلسه فردا اعلام کرد: نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، رفتار مسئولانه اعضاء را می طلبد.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در نهادهای بین المللی در وین در پیامی توییتری در خصوص نشست فردا دوشنبه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی به اظهارنظر پرداخت.

نماینده روسیه در نهادهای بین المللی در وین در این خصوص نوشت: نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فردا شروع خواهد شد. این موضوع می تواند تحولات بعدی پیرامون برنامه هسته‌ای ایران را تعیین کند.

«میخائیل اولیانوف» در ادامه اضافه کرد که لازم است تمامی شرکت کنندگان در این نشست این نکته را در ذهن داشته و رویکرد مسئولانه ای را اتخاذ کنند.

گفتنی است که شبکه خبری بلومبرگ پیشتر در گزارشی اعلام کرده بود که آمریکا در صدد جلب حمایت کشورهای عضو آژانس برای انتقاد از ایران در خصوص ادامه برنامه هسته‌ای تهران است.

در همین رابطه، تروئیکای اروپایی (انگلیس، فرانسه و آلمان) سه‌شنبه پیش با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی از تصمیم ایران درباره توقف پروتکل الحاقی، حمایت خود را از تفاهم به دست آمده میان تهران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره تداوم نظارت و راستی‌آزمایی‌های ضروری در ایران اعلام کردند.

نکته قابل توجه آن است که در بیانیه این سه کشور اروپایی به نقض صریح قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد از سوی آمریکا هیچ‌گونه اشاره‌ای نشده است.

منبع : مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *