اخبار داغ

توسعه صادرات غیرنفتی همسو با سیاست اقتصاد بدون نفت ضروری است

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز ، رئیس‌جمهوری گفت: توسعه صادرات غیرنفتی به‌عنوان یکی از ابزارهای توانمند اقتصاد مقاومتی برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی آمریکا بسیار حائز اهمیت است. دکتر حسن روحانی، امروز (یکشنبه، دهم اسفندماه) در نشست ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، با بیان اینکه دغدغه دولت کاهش و رفع فشارهای معیشتی در […]

اشتراک گذاری
10 اسفند 1399
92 بازدید
کد مطلب : 31440

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز ، رئیس‌جمهوری گفت: توسعه صادرات غیرنفتی به‌عنوان یکی از ابزارهای توانمند اقتصاد مقاومتی برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی آمریکا بسیار حائز اهمیت است.

دکتر حسن روحانی، امروز (یکشنبه، دهم اسفندماه) در نشست ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، با بیان اینکه دغدغه دولت کاهش و رفع فشارهای معیشتی در زندگی مردم است، گفت: در سه سال گذشته دولت با مقابله، مبارزه و خنثی‌سازی تحریم‌ها در جنگ اقتصادی که با هدف ایجاد قحطی و ناامنی اقتصادی بوده است، توانسته با تأمین کالاهای ضروری این هدف دشمن را خنثی کند، اگرچه به علت تحمیل هزینه اضافی بر روابط بانکی و تجاری ازسوی تحریم‌کنندگان، دچار نوسان‌های ناخواسته قیمت‌ها شدیم که عوارض آن سبب فشار بر معیشت مردم شد.

وی افزود: دولت تلاش دارد با ایجاد اجماع و هماهنگی با همه دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف کشور و کاستن از عوارض غیراقتصادی مؤثر بر فضای اقتصادی کشور و بازار سرمایه و تلاش برای آزادسازی منابع ارزی مسدودشده، بتواند سریع‌تر قیمت ارز را به قیمت واقعی آن نزدیک کند.

رئیس‌جمهوری با اشاره به بررسی برنامه توسعه صادرات غیرنفتی با توجه به شرایط جدید روابط بین‌المللی، بر توسعه صادرات غیرنفتی برای تحقق حق حضور ایران در اقتصاد جهانی تأکید کرد و گفت: توسعه صادرات غیرنفتی به‌عنوان یکی از ابزارهای توانمند اقتصاد مقاومتی برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی آمریکا بسیار حائز اهمیت است.

روحانی بهبود کیفیت کالاهای تولیدی و پایبندی به تعهدها ازسوی تولیدکنندگان را در افزایش صادرات غیرنفتی ایران بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: شرایط جدید ایجاب می‌کند تا سرعت بیشتر در تحقق اهداف دولت در توسعه صادرات غیرنفتی را در دستور کار قرار دهیم.

منبع : شانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *