اخبار داغ

اردبیل از عصر دوشنبه میزبان بارش برف و باران است

اردبیل – مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: سامانه بارشی برف و باران همراه با کاهش محسوس دما از عصر روز دوشنبه وارد استان اردبیل می شود. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، سیاوش محمدی به تشریح آخرین وضعیت نقشه‌های هواشناسی استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، همچنان تا ظهر فردا جوی […]

اشتراک گذاری
10 اسفند 1399
91 بازدید
کد مطلب : 31402

اردبیل – مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: سامانه بارشی برف و باران همراه با کاهش محسوس دما از عصر روز دوشنبه وارد استان اردبیل می شود.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، سیاوش محمدی به تشریح آخرین وضعیت نقشه‌های هواشناسی استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، همچنان تا ظهر فردا جوی پایدار با آسمانی صاف در استان اردبیل تداوم داشته و در این مدت در مناطق مرکزی و شمالی استان وزش باد تند همراه با افزایش نسبی دما پیش بینی می‌شود.

وی از نفوذ سامانه جدید بارشی از عصر فردا در استان اردبیل خبر داد و افزود: با نفوذ این سامانه پرفشار به منطقه و گذر امواج ناپایدار، در مناطق نوار شرقی و بخش‌هایی از مناطق شمالی و مرکزی استان ضمن وزش باد خزری، آسمانی ابری و مه آلود پیش بینی شده و شاهد بارش باران و برف خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل آغاز بارش‌های خفیف باران و برف در استان را عصر روز سه شنبه اعلام کرد و گفت: بارندگی‌های خفیف تا عصر روز سه شنبه در استان اردبیل ادامه داشته و در این مدت هوای سرد توأم با وزش باد پیش بینی می‌شود.

محمدی تصریح کرد: در روز چهارشنبه هفته جاری به طور موقت از شدت ناپایداری‌ها کاسته شده و مجدداً از عصر روز چهارشنبه با تشدید فعالیت سامانه سرد و بارشی، دمای هوا به طور محسوس در استان کاهش می‌یابد و تا ظهر روز جمعه در مناطقی از استان اردبیل به ویژه در مناطق جنوبی بارش برف و باران انتظار می‌رود.

وی با بیان اینکه احتمال مه آلود بودن هوا و یخبندان در جاده‌های مواصلاتی استان وجود دارد بیان کرد: از شهروندان تقاضا می‌شود ضمن صرفه جویی در مصرف حامل‌های انرژی از هرگونه تردد غیر ضروری در محورهای مواصلاتی استان و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل به کمینه دمای رخ داده در ۲۴ ساعت گذشته در استان اردبیل نیز اشاره کرد و افزود: مناطق جنوبی و مرکزی استان همچنان دمای زیر صفر درجه سانتی گراد را تجربه کردند و کمترین میزان دما متعلق به منطقه فیروز آباد و بیشترین دمای ثبت شده در مناطق شمالی استان و شهرستان‌های گرمی و بیله سوار بوده است.

منبع : مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *