اخبار داغ

چهار کتاب از نویسندگان خلاق ایرانی منتشر شد

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز ،به نقل از روابط‌ عمومی نشر نیماژ، یکی از این چهار کتاب، ناداستان «اندوه من» نوشته محمدهاشم اکبریانی است. «اندوه من» روایتی صمیمی، دقیق و پرجزئیات از هراس‌ها و دلتنگی‌های فرزند یک مادر پیر و بیمار را که «درست مثل یک مُرده» روی تخت افتاده، است. نام آن فرزند […]

اشتراک گذاری
10 اسفند 1399
39 بازدید
کد مطلب : 30994

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز ،به نقل از روابط‌ عمومی نشر نیماژ، یکی از این چهار کتاب، ناداستان «اندوه من» نوشته محمدهاشم اکبریانی است. «اندوه من» روایتی صمیمی، دقیق و پرجزئیات از هراس‌ها و دلتنگی‌های فرزند یک مادر پیر و بیمار را که «درست مثل یک مُرده» روی تخت افتاده، است. نام آن فرزند محمد هاشم اکبریانی است. آیا «اندوه من» یک ناداستان است؟ آن‌گونه که از زیر عنوان اثر برمی‌آید، خود اکبریانی چنین اعتقادی دارد. علاوه‌بر علاقه‌مندان به ادبیات داستانی، خواندن «اندوه من» می‌تواند به افرادی که نزدیکانشان را ا زدست داده‌اند یا هراس فقدان عزیزانشان را دارند هم توصیه شود.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «لازم نیست ما آگاه باشیم چه گمشده‌ای داریم، بعضی وقت‌ها گمشده‌ای داریم و پیدایش می‌کنیم اما نه آگاهیم که گمشده‌ای داشتیم و نه به پیدا کردنش آگاهی داریم؛ فقط از چیزی راضی‌ایم و احساس شادی می‌کنیم.»

کتاب «اندوه من» در ۲۳۲ صفحه و قیمت ۴۴,۰۰۰ تومان در دسترس عموم علاقه‌مندان کتاب قرار گرفته است.

کتاب دیگر این مجموعه «به چشم‌های هم خیره شده بودیم» نوشته احمد آرام است. احمد آرام در مجموعه‌داستان «به چشم‌های هم خیره شده بودیم» به چشم‌های مخاطبش خیره می‌شود و شوق دنبال کردن روایت را در دل و جان او زنده می‌کند. او قصه‌گویی تواناست که می‌تواند در عین حفظ یک سبک روایی منسجم که برآمده از ایده‌های ویژه‌اش درباره مسئله «بوم» و بومی‌نویسی است در لحظه‌لحظه‌ی داستان‌هایش این پرسش را در ذهن خواننده زنده نگه دارد: «بعد چه شد؟»

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «من هر شب به اینجا می‌آم تا غیب شم. باور کنین بسیار کیف داره؛ انگار در هوای سرد پاییزی دوش آب گرم بگیرین. باور کنین به جاهایی قدم می‌ذارین که هیچ‌وقت باورتون نخواهد شد؛ جایی پُراز هزارتوهای رنگارنگ؛ لبریز از موسیقی و آواز آسمانی، با اطعمه‌واشربه و آخر کار، خوردن بهترین سوپ دنیا؛ سوپ اردک؛ سوپی که از هفت گیاه جادویی درست می‌کنن و مزه‌ی بهشت می‌ده. شما بدون هیچ مانعی به بهشت می‌رین. می‌دونین اسم این عملیات سوپ اردکه؟»

کتاب «به چشم‌های هم خیره شده بودیم» در ۱۴۴ صفحه و قیمت ۲۸,۰۰۰ تومان در دسترس عموم علاقه‌مندان کتاب قرار گرفته است.

اما رمان بعدی «الفبای لازاروس» نوشته هادی تقی‌زاده است. جنون شوخ‌طبعانه و دوست‌داشتنی قلم هادی تقی‌زاده در «الفبای لازاروس» با روایتی ساختارمند بر پایه سفر و جست‌وجو همراه شده تا ما در این زمان یک دل سیر بخندیم و در همان حال در وضعیت‌های تراژیکی که زندگی انسان امروزین را تحت‌الشعاع قرار داده‌اند عمیق شویم. هنر تقی‌زاده در «الفبای لازاروس» کشف سویه‌های کمیک وضعیت تراژیک ما بوده است.

هادی تقی‌زاده را بیش از هر کتابی با «گراف گربه» می‌شناسیم. رمانی که هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت و هم مورد اقبال جوایز ادبی مختلف.

در بخشی کتاب الفبای لازاروس می‌خوانیم:

گرگینه‌ها وجود دارند، حتی سگینه‌ها و پلنگینه‌ها و گربینه‌ها هم وجود دارند. یعنی آدم با هر حیوانی می‌تواند ترکیب شود. اما آدم زنده با آدم مرده ترکیب‌ناپذیر است، برای همین زامبی‌ها و خون‌آشام‌ها وجود ندارند. سال‌ها پیش در مدرسه ابن‌سینا پسری بود که بهش می‌گفتند: ذره. مادرش جادوگر بود و پدرش قاتل زنجیره‌ای. یک‌طورهایی زاده‌ی اضطراب بود، برای همین خرچُسینه شده بود. وقتی مضطرب می‌شد چنان بوی راسوواری از خودش متصاعد می‌کرد که فیل را می‌خواباند. اگر بخواهم روزی تیمی از قهرمانان فوق طبیعی جمع کنم حتماً از ذره دعوت می‌کنم.

کتاب «الفبای لازاروس» در ۳۲۰ صفحه و قیمت ۶۹,۰۰۰ تومان در دسترس عموم علاقه‌مندان کتاب قرار گرفته است.

دیگر کتاب این مجموعه «توفان سال موش» نوشته محمد قاسم‌زاده است. «توفان سال موش» با ورود معماران و ماشین‌ها بتون‌ساز و … به روستایی خیالی به‌نام «ملکان» آغاز می‌شود و روند شهر شدن آن روستا را شرح می‌دهد.

«توفان سال موش» هفدهمین رمانی است که از محمد قاسم‌زاده منتشر می‌شود. او برای کتاب «شهر هشتم»، سال ۱۳۸۰ برنده جایزه پائولو کوئیلو شد.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:
دکتر خمارلو گفت وقتی در یونان بوده، دوبار ازدواج کرده. بار اول با عمه‌ی یانیس ریتسوس و بار دوم با خواهر زنِ انور خوجه….

کتاب «توفان سال موش» در ۴۶۴ صفحه و قیمت ۸۹,۰۰۰ تومان در دسترس عموم علاقه‌مندان کتاب قرار گرفته است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *