اخبار داغ

خطوط آبرسانی نوسازی شوند :کم‌آبی و شبکه‌ای که فرسوده است/ هدررفت ۳۰ درصدی آب در استان بوشهر

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز،حدود ۹۰ درصد از آب مصرفی استان بوشهر از طریق استان‌های هم‌جوار تأمین می‌شود و از طریق خطوط انتقال مسیری طولانی را طی می‌کند و سپس در شبکه‌های توزیع به مصرف‌کنندگان می‌رسد. این شبکه‌های طولانی انتقال و توزیع آب دارای عمر بالایی هستند و در برخی از نقاط دچار فرسودگی […]

اشتراک گذاری
10 اسفند 1399
111 بازدید
کد مطلب : 30937

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز،حدود ۹۰ درصد از آب مصرفی استان بوشهر از طریق استان‌های هم‌جوار تأمین می‌شود و از طریق خطوط انتقال مسیری طولانی را طی می‌کند و سپس در شبکه‌های توزیع به مصرف‌کنندگان می‌رسد.

این شبکه‌های طولانی انتقال و توزیع آب دارای عمر بالایی هستند و در برخی از نقاط دچار فرسودگی زیادی بوده که باعث می‌شود تا شاهد هدررفت بالای آب در این شبکه‌های آبرسانی باشیم.

در حالی که استان بوشهر با کمبود منابع آبی روبرو است و برای تأمین آب خود نیازمند استان‌های همسایه است و در برخی از ایام سال با کمبود جدی آب روبرو می‌شود، هدررفت بالای آب به عنوان یک چالش جدی محسوب می‌شود که باید اصلاح شود.

بر اساس اصول نگهداری تأسیسات، هر ساله باید درصدی از این شبکه‌ها اصلاح و نوسازی شود تا در یک بازه چند ساله کل شبکه نوسازی شود و این سیکل ادامه داشته باشد ولی در استان بوشهر این روند ناقص است.

یکی از اولین اقدامات در تأمین آب پایدار در استان بوشهر، نوسازی شبکه‌های آبرسانی است و می‌تواند بیشتر از ایجاد و احداث آب‌شیرین‌کن‌ها در پایدارتر شدن آب استان اثرگذار باشد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *