اخبار داغ

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار می کند : بزرگداشت مرحوم اسماعیل سعادت در فضای مجازی

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، به همت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی مراسم بزرگداشت مجازی مرحوم استاد اسماعیل سعادت، زبان شناس، نویسنده و مترجم دوشنبه ۱۱ اسفند ماه ساعت۱۴:۰۰ تا ۱۶:۰۰ برگزار می شود. دراین برنامه حسن بلخاری رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، حسین […]

اشتراک گذاری
10 اسفند 1399
41 بازدید
کد مطلب : 31107

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، به همت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی مراسم بزرگداشت مجازی مرحوم استاد اسماعیل سعادت، زبان شناس، نویسنده و مترجم دوشنبه ۱۱ اسفند ماه ساعت۱۴:۰۰ تا ۱۶:۰۰ برگزار می شود.

دراین برنامه حسن بلخاری رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، حسین معصومی همدانی عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی، اصغر دادبه عضو هیأت مدیره انجمن و سید علی آل داوود عضو هیأت علمی مرکز دایرۀ المعارف بزرگ اسلامی سخنرانی خواهند کرد.

اسماعیل سعادت در سال ۱۳۰۴ در خوانسار متولد شد. در سال ۱۳۲۲ راهی گلپایگان و سپس عازم تهران شد .در سال ۱۳۲۴ پس از فارغ‌التحصیل شدن از دانشسرای مقدماتی، به شغل آموزگاری در تهران مشغول شد. در سال ۱۳۳۰ در رشته زبان فرانسه و انگلیسی از دانشکده ادبیات دانشگاه تهران مدرک کارشناسی گرفت و در سال ۱۳۳۱ که تحصیلات دانشگاهی را به پایان رسانید، از آموزگاری به دبیری ارتقا یافت. او در سال ۱۳۴۷ از دانشگاه تهران مدرک کارشناسی ارشد زبان‌شناسی گرفت.

این استاد فقید نویسنده، زبان‌شناس و مترجم آثار فلسفی، عضو شورای عالی ویرایش سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی، مدیر گروه دانشنامۀ تحقیقات ادبی فرهنگستان زبان و ادب فارسی و عضو پیوسته این فرهنگستان بود.

این مراسم به صورت زنده از صفحه اینستاگرام انجمن پخش می شود.

همچنین علاقه مندان می توانند به صورت همزمان فایل های تصویری سخنرانان این مراسم را در صفحات انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در فضای مجازی در آدرس های زیر مشاهده کنند.

https://t.me/anjomanasarmafakher
https://www.aparat.com/mafakherefarhangi

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *