اخبار داغ

انگلیس ۲۰ تبعه سعودی دخیل در ترور خاشقجی را تحریم کرد

انگلیس که از ابتدا در جریان دست داشتن حکومت عربستان در قتل «جمال خاشقجی» قرار داشت، در اقدامی نمایشی و بعد از انتشار گزارش آمریکا در این رابطه اقدام به تحریم ۲۰ تبعه سعودی کرد. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، وزارت خارجه انگلیس در واکنش به انتشار گزارش سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا درباره ترور […]

اشتراک گذاری
09 اسفند 1399
91 بازدید
کد مطلب : 30778

انگلیس که از ابتدا در جریان دست داشتن حکومت عربستان در قتل «جمال خاشقجی» قرار داشت، در اقدامی نمایشی و بعد از انتشار گزارش آمریکا در این رابطه اقدام به تحریم ۲۰ تبعه سعودی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، وزارت خارجه انگلیس در واکنش به انتشار گزارش سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا درباره ترور «جمال خاشقجی» روزنامه نگار سعودی اعلام کرد: انگلیس همواره درباره این موضوع شفاف بوده که قتل خاشقجی یک جنایت وحشتناک بود.

وزارت خارجه انگلیس اضافه کرد: ما خواستار تحقیقی شفاف و معتبر بوده تا کسانی که مسئول بودند مورد بازخواست قرار گرفته و انگلیس ۲۰ تبعه سعودی را که در این قتل دست داشتند تحریم کرده است.

گزارشی که دولت آمریکا درباره قتل جمال خاشقجی، منتقد سعودی منتشر کرده نشان می‌دهد این ترور با دستور مستقیم محمد بن سلمان انجام شده است.

این گزارش که دفتر اطلاعات ملی آمریکا آن را منتشر کرده می‌گوید محمد بن سلمان مجوز عملیاتی برای دستگیری یا «قتل» جمال خاشقجی را صادر کرده است.

در بخشی از این گزارش آمده است: ارزیابی ما این است که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی مجوز انجام عملیاتی در استانبول ترکیه برای دستگیری یا قتل روزنامه‌نگار سعودی، جمال خاشقجی را صادر کرد. ارزیابی ما بر این اساس قرار دارد که ولیعهد سعودی از سال ۲۰۱۷ کنترل تصمیم‌گیری‌ها در پادشاهی عربستان سعودی را به دست گرفته است.

وزارت خارجه انگلیس در حالی این موضع را اتخاذ کرده که بعد از ماجرای قتل خاشقجی، لندن در برابر درخواست های متعدد برای تحریم ریاض و یا قطع صادرات سلاح به عربستان سعودی ایستادگی کرده است.

منبع : مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *