اخبار داغ

نخستین اسکله گاز مایع بندر صادراتی تمبک به بهره‌برداری رسید

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با تشریح وضع طرح‌های در حال اجرای در پارس جنوبی گفت: نخستین اسکله بارگیری و صادرات گاز مایع بندر خدماتی و صادراتی تمبک در پارس جنوبی به بهره‌برداری رسید. محمد مشکین‌فام با اشاره به شرایط مطلوب توسعه و تکمیل این پایانه در سال […]

اشتراک گذاری
06 اسفند 1399
106 بازدید
کد مطلب : 30023

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با تشریح وضع طرح‌های در حال اجرای در پارس جنوبی گفت: نخستین اسکله بارگیری و صادرات گاز مایع بندر خدماتی و صادراتی تمبک در پارس جنوبی به بهره‌برداری رسید.

محمد مشکین‌فام با اشاره به شرایط مطلوب توسعه و تکمیل این پایانه در سال ۹۹ مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، اظهار کرد: هفته گذشته با پهلوگیری نخستین کشتی در بندر تمبک، ۶۷۰۰ تن گاز مایع سرد با موفقیت بارگیری و صادر شد.

وی با بیان اینکه برای صادرات گاز مایع از بندر خدماتی و صادراتی تمبک همه اقدام‌های لازم انجام شده و هیچ مانعی در این زمینه وجود ندارد، افزود: مطابق برنامه‌، هفته آینده یک شناور ۴۴ هزار تنی برای بارگیری و صادرات محصولات گاز مایع پارس ۲ وارد بندر می‌شود.

به گفته مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس، به‌منظور تکمیل بخش‌های باقیمانده، عملیات اجرایی هم‌زمان با بهره‌برداری از نخستین اسکله گاز مایع (ال‌پی‌جی) پایانه در حال انجام است.

مشکین‌فام به اجرای ۶ رشته خط لوله انتقال گاز مایع پالایشگاه‌های فاز ۱۳ و ۲۲ تا ۲۴ به بندر خدماتی و صادراتی تمبک اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون محصول گاز مایع این دو پالایشگاه به‌صورت گرم صادر می‌شود که با انجام فعالیت‌های تکمیلی در این خطوط، گاز مایع سرد این طرح‌ها از طریق بندر خدماتی و صادراتی پارس ۲ بارگیری و صادر می‌شود.

وی به ادامه بارگیری گاز مایع در دو مخزن گاز مایع فازهای ۲۲ تا۲۴ پارس جنوبی اشاره کرد و گفت: مخازن گاز مایع فاز ۱۳ نیز تا پایان سال به شرایط مناسب بارگیری گاز مایع می‌رسند.

منبع:شانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *