اخبار داغ

۴ جنگنده یونانی به کِشتی تحقیقاتی ترکیه نزدیک شدند

وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد که در واکنش به اقدام ۴ جنگنده یونانی در آبهای شمال اژه، پاسخ لازم را داده است. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، ترکیه امروز سه شنبه ادعا کرد که ۴ فروند جنگنده اف -۱۶ متعلق به نیروی هوایی یونان علیه کشتی «چشمه TCG» این کشور که در حال تحقیقات […]

اشتراک گذاری
05 اسفند 1399
69 بازدید
کد مطلب : 29717

وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد که در واکنش به اقدام ۴ جنگنده یونانی در آبهای شمال اژه، پاسخ لازم را داده است.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، ترکیه امروز سه شنبه ادعا کرد که ۴ فروند جنگنده اف -۱۶ متعلق به نیروی هوایی یونان علیه کشتی «چشمه TCG» این کشور که در حال تحقیقات علمی و فنی در آبهای بین‌المللی شمال اژه بود، اقدامات تحریک‌آمیزی را انجام داده اند.

به ادعای آنکارا، این جنگنده‌ها به کِشتی تحقیقاتی ترکیه نزدیک شدند.

منابع وزارت دفاع ترکیه نیز اعلام کردند که پاسخ اقدام تحریک‌آمیز جنگنده‌های یونان از ارتفاع یک هزار متری علیه کشتی تحقیقاتی ترکیه در آبهای بین‌المللی اژه داده شده است.

«خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه در این باره اعلام کرد: اقدامات تحریک‌آمیز جنگنده‌های یونان کاری است که مکرراً انجام می‌دهند و ما در چارچوب قانون پاسخ لازم را دادیم. ما در چارچوب قانون پاسخ لازم را دادیم.

وزیر دفاع ترکیه در ادامه افزود: پاسخ و واکنش ما روشن است، کسی در این زمینه شک نکند.

دلیل اصلی شدت گرفتن تنش‌ها میان ترکیه و یونان، اقدام ترکیه در انجام اکتشاف و استخراج نفت و گاز از دریای مدیترانه و مناطق نزدیک به جزایر یونان است.

منبع : مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *