اخبار داغ

گسترش همکاری های تل آویو و قاهره در بهره برداری از منابع گاز دریای مدیترانه

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز ، مصر و اسرائیل توافق کرده ‌اند که همکاری‌ های خود در حوزه انرژی به ویژه در استخراج و فرآوری گاز را گسترش دهند. این موضوع می‌ تواند باعث کاهش نیازمندی این دو سرزمین به منابع گازی خارجی شود. ،طارق المولا وزیر انرژی مصر پس از نشست مشترک با همتای […]

اشتراک گذاری
05 اسفند 1399
111 بازدید
کد مطلب : 29660

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز ، مصر و اسرائیل توافق کرده ‌اند که همکاری‌ های خود در حوزه انرژی به ویژه در استخراج و فرآوری گاز را گسترش دهند.

این موضوع می‌ تواند باعث کاهش نیازمندی این دو سرزمین به منابع گازی خارجی شود. ،طارق المولا وزیر انرژی مصر پس از نشست مشترک با همتای اسرائیلی خود اعلام کرد که طرفین پذیرفته ‌اند تا حوزه گازی لویاتان در سرزمین های اشغالی را به واحدهای مایع سازی فرآورده های گاز در مصر متصل کنند.

این مقام مصری گفته است که قرار است این پروژه از طریق خطوط لوله دریایی به سرانجام برسد. در پی تاسیس انجمن گاز مدیترانه شرقی، مصر و اسرائیل اعلام کرده‌ اند که در هماهنگی با یکدیگر حمایت قابل توجهی از ساخت و راه اندازی تاسیساتی که قرار است در قالب این انجمن در نواحی شرقی مدیترانه بنیان گذاشته شود در دستور کار قرار می ‌دهند.

هدف از این عملیات به حداکثر رساندن استخراج و استفاده از منابع گازی موجود در منطقه و بی نیازی این دو سرزمین به منابع گازی خارجی اعلام شده است. در عین حال، مقامات مصری و اسرائیلی اعلام کرده ‌اند که در پیشبرد این پروژه به اهداف سازمان ملل متحد راجع به محیط زیست در سال ۲۰۳۰ و همچنین توافق تغییرات اقلیمی که به منظور کاهش گازهای آسیب زننده تا سال ۲۰۵۰ منعقد شده است توجه لازم را خواهند داشت.

آن طور که مقامات اسرائیلی و مصری ادعا کرده ‌اند یکی دیگر از اهداف این پروژه افزایش استقلال فلسطینی ‌ها در حوزه انرژی است و به همین دلیل قصد دارد تا منطقه گازی دریایی غزه را توسعه داده تا این منابع گازی به طور مستقیم به مردم فلسطین ارائه شود.

دیدار وزیر نفت مصر از اسرائیل را باید پنجمین سفر مقامات مصری در پنج سال اخیر به سرزمین‌ های اشغالی و متعاقبا دیدار با مقامات اسرائیلی دانست. طارق المولا در سفر به اسرائیل از سوی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل مورد میزبانی قرار گرفت و این نشان دهنده اهمیت این سفر برای مقامات تل‌آویو بود.

پس از پایان دیدار المولا و نتانیاهو،نخست وزیر اسرائیل اعلام کرد که این دیدار یک فرصت فوق العاده برای دو کشور به‌ منظور دستیابی به همکاری‌ های منطقه ای و و توسعه آن به کشورهای دیگر حاضر در منطقه است. او مدعی شد که نوبت به صلح و سعادت میان کشورهای منطقه رسیده است و توسعه همکاری ها در حوزه انرژی یکی از ابزارهای تحقق این صلح به شمار می آید.

منع:نفت خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *