اخبار داغ

زیان تولیدکنندگان نفت آمریکا از یخبندان تگزاس

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، و به نقل از خبرگزاری رویترز شرکت‌های اکسیدنتال پترولیوم، دیاموندبک انرژی و بسیاری از شرکت‌های کوچک‌تر تولیدکننده نفت شیل در حوزه پرمین آمریکا روز دوشنبه (چهارم اسفندماه) برآورد کردند که تولید نفت در سه ماه نخست سال جاری میلادی کاهش می‌یابد. این مسئله نشان‌دهنده زیان‌های وارده به این صنعت در […]

اشتراک گذاری
05 اسفند 1399
107 بازدید
کد مطلب : 29779

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، و به نقل از خبرگزاری رویترز شرکت‌های اکسیدنتال پترولیوم، دیاموندبک انرژی و بسیاری از شرکت‌های کوچک‌تر تولیدکننده نفت شیل در حوزه پرمین آمریکا روز دوشنبه (چهارم اسفندماه) برآورد کردند که تولید نفت در سه ماه نخست سال جاری میلادی کاهش می‌یابد. این مسئله نشان‌دهنده زیان‌های وارده به این صنعت در پی سرما و یخبندان هفته گذشته است.

ایالت تگزاس که به هوای سرد عادت ندارد، هفته گذشته شاهد دمای زیر صفر و طوفانی بی‌سابقه بود.

اپراتورهای نفتی اعلام کردند: در حالی که تولیدکنندگان گاز طبیعی از این هوای سرد و بسته شدن چاه‌های نفت سود بردند، شرکت‌های حفاری نفت شیل زیان بسیاری دیدند، زیرا خطوط لوله‌ یخ‌زده و اختلال در عرضه برق روند احیای تولید را کُند کرده است.

 تحلیلگران معتقدند حداقل دو هفته طول می‌کشد تا تولیدکنندگان توقف تولید بیش از ۲ میلیون بشکه نفت شیل بر اثر سرمای شدید و یخبندان را از سر گیرند و ممکن است بخشی از این تولید به‌دلیل هزینه راه‌اندازی دوباره چاه‌ها هرگز احیا نشود.

ارزش سهام شرکت دایموندبک چهار درصد کاهش یافته و به ۶۵ دلار و ۹۵ سنت رسیده، این در حالی است که ارزش سهام‌های نفتی به‌دلیل افزایش قیمت نفت بالا رفته است.

شرکت اکسیدنتال برآورد کرد که طوفان ایالت تگزاس حدود ۲۵ هزار بشکه از تولید نفت و گاز این شرکت در سه ماه نخست امسال می‌کاهد. ارزش سهام این شرکت هم ۲ درصد کاهش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *