اخبار داغ

اعتراضات خیابانی در گرجستان/معترضین خواستار برگزاری انتخابات شدند

گروه‌های معترض به بازداشت نیکا ملیا، رهبر حزب جنبش اتحاد ملی در اعتراض به بازداشت وی به خیابان‌های تفلیس آمده و خواستار برگزاری انتخابات در این کشور شدند. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، نمایندگان گروه‌های معترض و هواداران آنها در گرجستان در اعتراض به بازداشت رهبر حزب «جنبش اتحاد ملی» از احزاب مخالف دولت […]

اشتراک گذاری
05 اسفند 1399
95 بازدید
کد مطلب : 29709

گروه‌های معترض به بازداشت نیکا ملیا، رهبر حزب جنبش اتحاد ملی در اعتراض به بازداشت وی به خیابان‌های تفلیس آمده و خواستار برگزاری انتخابات در این کشور شدند.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، نمایندگان گروه‌های معترض و هواداران آنها در گرجستان در اعتراض به بازداشت رهبر حزب «جنبش اتحاد ملی» از احزاب مخالف دولت این کشور، دست به اعتراضات خیابانی زدند.

پیشتر «گیگا بوکریا» معاون اول سابق وزیر خارجه گرجستان و «نینو بورجانادزه» رئیس پیشین پارلمان گرجستان از هواداران خود خواسته بودند تا در اعتراض به بازداشت «نیکا ملیا» رهبر حزب «جنبش اتحاد ملی» به خیابان آمده و خواستار برگزاری انتخابات جدید در این کشور شوند.

در همین رابطه، «کاتیا دکانویدزه» از رهبران معترضین و رئیس سابق پلیس ملی اوکراین در گفتگو با خبرنگاران گفت: ما میدان را رها نخواهیم کرد و تا آخر پای نیکا، اپوزیسیون، آزادی و استقلال ایستاده‌ایم. هیچکس نمی‌تواند ما را به گذشته بازگرداند.

لازم به ذکر است، «سالومه زورابیشویلی» رئیس جمهور گرجستان امروز سه شنبه با صدور فرمانی «ایراکلی گاریباشویلی» را به سمت نخست‌وزیری این کشور منصوب کرد.

پارلمان گرجستان روز گذشته به گاریباشویلی رأی اعتماد داده بود.

گاریباشویلی پیش از این وزیر دفاع گرجستان بود و این برای دومین است که به سمت نخست وزیر منصوب می‌شود. وی برای نخستین بار در سالهای ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ میلادی این سمت را عهده‌دار شده بود.

دلیل انتخاب وی به این سمت، استعفای «گئورگیا گاخاریا» از این سمت است. گاخاریا هفته گذشته از سمت نخست وزیری گرجستان کناره گیری کرده بود.

دلیل این کناره گیری، مخالفت گاخاریا با بازداشت «نیکا ملیا» رهبر حزب «جنبش اتحاد ملی» بود که از مخالفان دولت فعلی این کشور محسوب می‌شود. منبع : مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *