اخبار داغ

چین بار دیگر خواستار بازگشت آمریکا به برجام شد

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین بار دیگر از آمریکا خواست به توافق هسته ای ایران موسوم به برجام باز گردد. «وانگ ون بین» روز دوشنبه در نشست خبری روزانه در پکن افزود: پکن معتقد است بازگشت آمریکا به برجام راه حل نهایی حل بن بست برجام است.وی با تاکید […]

اشتراک گذاری
04 اسفند 1399
65 بازدید
کد مطلب : 29341

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین بار دیگر از آمریکا خواست به توافق هسته ای ایران موسوم به برجام باز گردد.

«وانگ ون بین» روز دوشنبه در نشست خبری روزانه در پکن افزود: پکن معتقد است بازگشت آمریکا به برجام راه حل نهایی حل بن بست برجام است.وی با تاکید بر اینکه آمریکا و متحدانش باید در کمترین زمان ممکن به میز مذاکره با ایران برگردند، همه طرف‌ها را به حفظ آرامش و خویشتنداری دعوت کرد و از آنها خواست از دست زدن به اقداماتی که ممکن است اوضاع را بدتر کند، خودداری کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین با اشاره به سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی هسته ای به تهران اظهار امیدواری کرد، آژانس و ایران با یکدیگر همکاری کنند تا بتوانند به حل موضوع کمک کنند.اظهارات وانگ در حالی مطرح می‌شود که پیشتر خانم «هوا چون اینگ» دیگر سخنگوی وزارت امور خارجه چین هم گفته بود پکن فعالانه برای برگزاری نشستی بین المللی در مورد برجام با حضور همه طرف ها و همچنین آمریکا کمک خواهد کرد.

وی افزود: پیشبرد روند بازگشت برجام به مسیر صحیح اکنون با یک فرصت نادر روبرو است. چین معتقد است که بازگشت هر چه زودتر و بدون پیش شرط آمریکا به توافق همه جانبه مساله هسته ای ایران کلید خروج از بن بست فعلی است.

هوا ادامه داد: ما برای دستیابی به نقشه اجرایی برجام از سوی ایران و آمریکا با طرف های دیگر ارتباطات نزدیک خود را حفظ می‌کنیم. چین از همه طرف ها می‌خواهد برای پیشبرد جریان حل مساله هسته ای ایران از طریق گفت و گوی دیپلماتیک از خود تمایل نشان دهند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین اضافه کرد: ما همچنین از طرف های مربوطه درخواست می کنیم با اجرای سریع تفاهمات حاصل شده در اجلاس وزرای خارجه مساله هسته ای ایران در دسامبر سال گذشته، برای بازگشت برجام به مدار درست تلاش کنند.

آمریکا با خروج از برجام ناقض این توافق و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد شناخته می‌شود.جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است که در صورت بازگشت آمریکا و کشورهای عضو به انجام تعهدات برجامی و لغو تحریم‌ها، به تعهداتش در برجام بازخواهد گشت.

منبع:ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *