اخبار داغ

قیمت بلیت نوروزی قطار افزایش نمی یابد

به گزارش تجهیز نیوز، سعید رسولی در نشست خبری امروز از آغاز پیش فروش نوروزی بلیت قطار از ‌پنجم اسفند ماه خبر داد و گفت: پیک سفرهای نوروزی از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فرودین خواهد بود. وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی شده در این ایام حرکت و سیر روزانه ۲۳۰ قطار پیش‌بینی شده است. […]

اشتراک گذاری
04 اسفند 1399
44 بازدید
کد مطلب : 29219

به گزارش تجهیز نیوز، سعید رسولی در نشست خبری امروز از آغاز پیش فروش نوروزی بلیت قطار از ‌پنجم اسفند ماه خبر داد و گفت: پیک سفرهای نوروزی از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فرودین خواهد بود.

وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی شده در این ایام حرکت و سیر روزانه ۲۳۰ قطار پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل شرکت راه آهن افزود: در کل ایام ۴ هزار و  ۷۲۷قطار به مسافران نوروزی خدمات رسانی خواهند کرد و هر روز بیش از ۱۰۳ هزار نفر در شبکه ریلی جابه جا می‌شوند.

رسولی گفت: در مجموع ظرفیت راه‌آهن در ایام پیک نوروزی برای جابه جایی ۲میلیون و ۱۷۶ هزار نفر پیش بینی شده است.

معاون‌ وزیر راه و شهرسازی با اشاره به کاهش میزان سفر‌های ریلی در دوران کرونا اظهار داشت: بیش از ۱۹ میلیون سفر کاهش پیدا کرده که با احتساب سفرهای حومه‌ای و بین شهری و‌ متوسط قیمت بلیت تا ۱۰۰ هزار تومان، میزان کاهش فروش به هزار و ۹۸۰میلیارد تومان می‌رسد.

وی ادامه داد: به عبارت دیگر در این مدت ۲۹هزار و ۸۴۱ قطار کاهش سفر داشتیم.

رسولی تاکید کرد: سفرهای نوروزی بدون افزایش قیمت بلیت قطار و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در کوپه‌ها انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت راه اهن در پاسخ به سوال درباره عملکرد راه آهن برای پیشگیری از جابه جایی افراد مبتلا به کرونا از طریق شبکه ریلی گفت: در زمان استعلام برای فروش بلیت برای هزار و‌۵۰۰ نفر مبتلا به کرونا بلیتی صادر نشد. همچین در دو مرحله دیگر استعلام گیری برای بیش از ۱۲۰مسافر کرونایی بلیت صادر نکردیم.

وی ادامه داد: بنابراین در مجموع در مرحله غربالگری و با همکاری سامانه شناسایی افراد مبتلا به کرونا با عدم صدور بلیت، از جابه جایی بیش از هزار و ۶۰۰نفر  فرد مبتلا به کرونا جلوگیری کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *