اخبار داغ

رهبر انقلاب: حد غنی‌سازی ایران ۲۰ درصد نیست، ممکن است به ۶۰ درصد هم برسد

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری رهبر انقلاب به اختلاف بین دولت و مجلس بر سر اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها واکنش نشان دادند. رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (دوشنبه) در دیدار رییس و منتخبان ملت در مجلس خبرگان، منظومه مفاهیم معرفتی […]

اشتراک گذاری
04 اسفند 1399
78 بازدید
کد مطلب : 29431

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری رهبر انقلاب به اختلاف بین دولت و مجلس بر سر اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها واکنش نشان دادند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (دوشنبه) در دیدار رییس و منتخبان ملت در مجلس خبرگان، منظومه مفاهیم معرفتی و ارزشی اسلام را نرم افزارِ ساختار نظام اسلامی دانستند و با اشاره به لزوم روزآمد شدن این نرم افزار متناسب با گسترش دامنه فعالیت‌های نظام اسلامی و بروز چالش‌های جدید گفتند: یکی از وظایف مهم فضلا و متفکرین، تقویت مبانی فکری نظام اسلامی به‌منظور عملیاتی کردن مفاهیم دینی مورد نیاز جامعه است.

حضرت آیت الله خامنه ای همچنین ادبیات روزهای اخیر آمریکا و سه کشور اروپایی در مورد ایران، ادبیاتی مستکبرانه، طلبکارانه و غیر منصفانه دانستند و گفتند: نتیجه این ادبیات جز منفورتر شدن آنها نزد ملت ایران نخواهد بود. ضمن آنکه جمهوری اسلامی از مواضع منطقی خود در موضوع هسته‌ای کوتاه نخواهد آمد و بر اساس مصلحت و نیاز کشور تا آنجا که لازم باشد، حتی تا غنی سازی ۶۰ درصد پیش خواهد رفت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ابتدای سخنانشان ضمن تبریک میلاد حضرت جوادالائمه و حضرت امیرمؤمنان و با گرامی‌داشت چند عضو فقید مجلس خبرگان، یکی از نیازهای مهم جوامع اسلامی را عملیاتی کردن مفاهیم دینی برشمردند و گفتند: در هر برهه‌ای که این مفاهیم عملیاتی شد، برای کشور و ملت و آبروی جمهوری اسلامی، ارزشمند بود و هرجا که غفلت کردیم از برکات آن محروم شدیم.

ایشان افزودند: امام بزرگوار با حضور در صحنه و تبیین مفاهیمی همچون توکل، تکلیف، ایثار، جهاد و شهادت، آنها را در جامعه و زندگی مردم رایج کردند و نتیجه آن، پیروزی ملت ایران در یک جنگ هشت ساله‌ی بین المللی بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *