اخبار داغ

توافق ایران با آژانس چه بود که بهارستان را عصبانی کرد؟

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز ، در پی سفر رافائل گروسی به تهران واکنش ها به این سفر و اقدامات انجام گرفته در آن بالا گرفت. به نظر می رسد که هر چند ایران فردا قرار است پروتکل الحاقی را لغو کند اما توافق به دست آمده فرصتی را در اختیار طرف مقابل قرار می […]

اشتراک گذاری
04 اسفند 1399
82 بازدید
کد مطلب : 29415

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز ، در پی سفر رافائل گروسی به تهران واکنش ها به این سفر و اقدامات انجام گرفته در آن بالا گرفت.

به نظر می رسد که هر چند ایران فردا قرار است پروتکل الحاقی را لغو کند اما توافق به دست آمده فرصتی را در اختیار طرف مقابل قرار می دهد تا هر چه سریع تر فکری به حال برجام کنند.مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نتایج رایزنی با مقامات ایران را فشرده، خوب و منطقی ارزیابی کرد و گفت که دو طرف درباره تداوم فعالیت‌های ضروری بازرسان آژانس در ایران به یک تفاهم دوجانبه، فنی و موقت دست یافتند.

ایران و اژانس تفاهم کردند اجرای پروتکل الحاقی و دسترسی های برجامی به طور کامل متوقف شود و صرفا تعهدات پادمانی ایران اجرا می شود. بر این اساس، طبق قانون مجلس هیچ دسترسی فراپادمانی به آژانس اعطا نخواهد شد و هیچگونه بازرسی فراپادمانی نیز انجام نمی شود.

کاظم غریب آبادی در واکنش به توییت سید نظام الدین موسوی، نماینده مجلس درباره مهلت سه ماهه ایران به آژانس برای انجام راستی آزمایی و نظارت ضروری بر فعالیت های ایران که از آن به عنوان “دور زدن” مصوبه مجلس نام برده است گفت: ‏اجرای کامل مصوبه مجلس محترم، دغدغه جدی نظام است و کسی حق ندارد از آن کوتاه بیاید. تمدید یا استمهال در کار نیست. هیچ دسترسی فراپادمانی به آژانس اعطا نخواهد شد.

وی ادامه داد: تداوم راستی آزمایی آژانس، برابر پیوست فنی بیانیه مشترک، صرفا ناظر بر حفظ و نگهداری اطلاعات برخی فعالیت ها ‏و تجهیزات نظارتی توسط ایران برای ٣ ماه است. در این مدت، آژانس به این اطلاعات هیچ دسترسی نداشته و اطلاعات منحصرا نزد ایران باقی می ماند.

منبع:خبرانلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *